Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 20 maj 2019

Nej till IS återvändare till Strömsund



Tillståndet blev klart förra tisdagen. Bättre sent än aldrig.
Vi samlades nere vid hembygdsgården.
Solen sken.
Vi var lite spända på hur många som skulle komma.
Det slöt upp mellan 40 och 50 personer.
Det får vi vara nöjda men, med tanke på att folk jobbade.
Erik pratade lite innan vi började gå.

Blev så full i skratt när jag såg denna bild, då bara mitt huvud och mina fötter syns, och Erik som nästan är två meter lång 😄

Vi gick till kommunhuset där kommunpolitiker väntade på oss.
Där blev det en debatt.
Frågor ställdes, och många visade sin oro och frustration. 

Så bra och lyckat att det kom både barn och vuxna.
Barnen är vår framtid.
Det är vårt ansvar att de, och alla andra ska känna sig trygga och säkra där vi bor.
Det är vi vuxna som måste säga i från när något är riktigt och allvarligt fel.
Ingen ska behöva känna sig rädd.

Erik gjorde det så otroligt bra som ställde politikerna till svars.
Han stod på sig och var säkert även stundvis obekväm.
Med all rätt. 
Det krävs civilkurage, vilket många inte besitter.
Ytterst få gör ord till handling.
Många sitter hemma och diskuterar, men när det väl gäller så blir man rädd, och stoppar huvudet i sanden.
Men det är nog inte många som skulle erkänna att det är så.
Jag är trött på det!!!
Det är därför Sverige är för flata och mjäkiga i mångt och mycket.
Jag är både glad, stolt och nöjd att jag och Erik drev igenom detta.
Jag kände mig mycket trygg med honom som parhäst.
Hoppas att detta ger ringar på vattnet, så att fler törs sätta ner foten.
Och nu känner jag mig inte längre rädd att säga vad jag tycker.
Det är en otroligt skön insikt.

Namninsamlingen  slutade på sammanlagt 1700 underskrifter.
Den ska diarieföras här i Strömsund. Sedan skickas till regeringskansliet för vidare handläggning.
:O)
(Jag har lånat några av bilderna från Affärsnytt norr)


2 kommentarer:

  1. Det var en bra demonstration. Är grymt stolt över dig. Bra att jag fick ledigt från jobbet och kunde vara med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskling :) Jag är glad att du kunde vara med <3

      Radera