Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 28 februari 2019

När en ganska trist och vanlig dag plötsligt förvandlas till att bli en toppen dag.
Det hände mig häromdagen, när jag fick ett sms där det stod att jag är en av de lyckliga som vunnit en fotografering på en facebooktävling.
Allt måste ha en mening helt enkelt.
När vi firade mammas och pappas bröllopsdag i Saxnäs i somras fick de en fotografering av oss.
Den var bokad i augusti, men fotografen blev sjuk och då bestämde vi att avvakta.
Och så kom detta som ett brev på posten.
Jag ringde och kollade om det fanns någon tid nästa fredag den 8:e, och det gjorde det.
Så nu ska det äntligen bli av.
En fotografering med barnen, mamma, pappa och mig.
I dag fick jag besked att frisören som brukar komma hem till oss, kan komma och fixa mitt hår. En enkel men fin frisyr.
Och så kan vi gå ut och äta sedan.
Jag som gick och funderade på vad jag skulle hitta på med barnen just den här dagen för att göra något kul med dem på lovet.
Och så löste det sig så himla bra. 
Sedan ska vi försöka uppdatera de enskilda korten på alla barnen.
De togs för 4 eller 5 år sedan, så det känns som att det är dags.
Kanske i samband med när Elias ska konfirmeras, då har jag bokat en fotograf på orten.
Förhoppningsvis kan de tas ute.
Tavlor i all ära, men kort på barn och familjen är allra finast.


Elias har varit sjuk i veckan. Det började med halsont i lördags, så han kunde inte följa med på bandysammandraget i Sundsjö på söndagen.
Tråkigt när de fick åka buss allihopa dit.
En förlust och en vinst. Moa höll nollan när hon stod.


Moa har nu "flyttat" till sin pappa efter att ha varit hos oss sedan före jul.
Det känns alltid lite jobbigt, även om de är nära och vi träffs med jämna mellanrum ändå.
Jag vill ju ha dem nära hela tiden om det gick.
Samtidigt så måste de ju få vara med sin pappa också.

I går åkte jag till Östersund med Moa, mamma och pappa.
Moa skulle träffa hennes läkare Izabela. Sedan gjorde arbetsterapeuten en ny skena.
Undrar hur många skenor hon har haft?? 
Sedan gick vi och åt lunch på BBQ garden.
Efter det lite shopping. Lager 157 gillar jag. Bra kläder till bra priser.
Man känner att man har råd även om man vill köpa flera plagg.

I dag är jag ledig.
Sedan väntar jobbarhelg.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Grattis!!! Så kul att du vann och tänk så mycket kort betyder! Visst är det kul att ha bilder i telefonen eller på datorn, men riktiga kort är allt ngt speciellt!!
    Förstår att det känns tomt när Moa inte är hos dig, men det är ju tur att ni ändå bor nära som du skriver!
    Här har det varit ett fantastiskt väder några dagar! Snödroppar, krokusar och vintergäck blommar! Tänk..snart snart är det vår!
    Ha det så gott och Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Annika :) Det kommer att bli svartvita kort och det har jag alltid gillat, så det kommer att bli super :)
      Jag skulle vilja ha alla mina tre barn hos mig hela tiden, men samtidigt så är det bra att dela upp dem eftersom Tomas barn också är här 2 veckor i månaden.
      Åååå vad avis jag blir på blommorna som blommar redan. Det dröjer nog ett tag till här, men jag hör fågelkvitter och det är ett härligt vårtecken. Jag hoppas att vi får en fin vår och sommar. Trevlig helg! Kram Katarina :)

      Radera