Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 20 februari 2019

Lite kyligt på morgonpromenaden med Chess i dag.
Vi lyckades se 3 rådjur när vi kom och gick efter skoterspåret.
Först hörde jag en fågel (lät som en skata) som förmodligen varnade dem, 

och då kunde jag se dem skutta upp mellan träden.
Men de gjorde sig ingen brådska att springa i väg.
Och Chess stod stilla och tittade och lyssnade. Skönt att han inte började tok skälla.
Det är nog samma rådjur som brukar komma och äta på potatisskalen och morotsskalen som vi lägger ut.
Vi har ju förmånen att bo nära naturen. 
Fast jag med åren har blivit anti vinter, så brukar jag tänka att jag inte skulle klara av att bo i en större stad.
Så jag bor nog där det är meningen att jag ska bo.
Och vi kan ju relativt enkelt åka utanför 50 skyltarna när vi vill.

Den senaste tiden när jag har tittat på olika program på tv som har gjort mig så jäkla arg.
Så arg så jag funderar på om jag kan fortsätta titta på dem.
Programmen det handlar om är:
Trolljägarna
Södertäljepolisen
Tunnelbanan
och 
Stockholmspolisen.
Vad är det som gör att folk måste bete sig som de gör???
Det är skrämmande utveckling.
Och jag är rädd att det inte kommer att bli bättre, snarare tvärtom tyvärr.
Ambulansförare som måste gömma sig i sina ambulanser tills de får förstärkning, i stället för att de tex skulle behöva ta hand om skadade eller tom rädda liv.
Det kastas sten på blåljusbilar.
Människor som lägger sig i vid ingripanden, och kallar dem för både det ena och det andra.
Respektlöshet och arrogans.
De spottar på dem. De i fråga sätter dem och har ett fruktansvärt ordförråd.
När det gäller trolljägarna så finns det tydligen inga gränser för vad folk kan ta till för att trakassera och näthata andra människor.
En kille har bla fått gravstenar hemkörd till sig som är tänka till hans barn och sambo.
Skott inlindat i plast där det stod barnens första bokstav i namnet på.
Det är sjuka och vidriga människor som utsätter andra människor för sådant.
Som gör allt för att de ska må dåligt.
Och polisen lägger ner ärende på ärende i brist på bevis. 
Men det visar sig att polisen inte har nog med resurser och kunskaper för just IT och liknande brott.
Att det kommer att ta några år till innan det finns poliser som kan syssla med just denna bit.
Dessa näthatare ingår ofta i nätverk med olika alias, som är svåra att spåra.
De är ute för att förolämpa och göra livet surt för andra människor.

Jag skäms något som fruktansvärt över deras beteende och tycker synd om blåljuspersonalen och ordningsvakterna som får stå ut med allt detta. 
De gör ett fantastiskt jobb. 
De gör Sverige tryggare och framförallt räddar liv och släcker bränder.
De är värda mycket bättre bemötande och inte minst lön.

Nu har jag fått datum för när reportaget om Moa kommer i Allers.
Lägg 12 mars på minnet.
Jag tror att tidningen kommer ut i affärerna på torsdagen, alltså den 14 mars.

Det tog lite längre än jag trodde, men bättre sent än aldrig.
Det ska bli spännande!!

:O)

4 kommentarer:

  1. Du skriver så bra, kram Bettan ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :D Vad glad jag blir att du har hittat till min blogg, och att du lämnar en kommentar. Kram Katarina <3

      Radera
  2. Det är bara och hålla med!! All heder till de som vill bli poliser men även annan personal!

    SvaraRadera