Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 4 september 2018

Fredag eftermiddag.
Jag tog en semesterdag.
Och vädret visade sig från sin allra bästa sida.
Jag hade packat med ved, mackjärn och tillbehör för att äta goda mackor, kaffe, te och en gobit. 

Maria slutade kl 12. Jag hämtade upp henne.

Eftersom vårt första val av ställe var upptaget åkte vi till "vårt" andra ställe, i närheten.
Det ligger också väldigt vackert.
Vatten och eld har alltid haft en stor dragningskraft på mig.
Det är rogivande och avkopplande att titta på.

När livet kräver mycket av en, så är detta det i särklass bästa alternativet, att komma i från en stund.
Andas och ladda batterierna.


Maria och jag fick en trevlig stund. Vi åt, vi pratade och njöt.
Och där är det inte en massa andra öron som kan höra vad man säger.
Vi kunde prata helt ostörda.
Det är en ynnest att ha en vän som är i det närmsta en kopia av sig själv.
Och tänk att just vi hittade varandra.
Vi förstår varandra och kan peppa varandra.
Även om det inte är exakt lika situationer, så är det alltid något vi känner igen oss i.
Och vi vet att det alltid stannar där. Utan att ens behöva säga det. 

Det betyder så oerhört mycket.
Har vi inte träffats på ett tag så längtar vi efter varandra.
Det är äkta vänskap!!

Till middag prövade vi något nytt.
Jag hade googlat efter svamprisotto, och hittade ett bra recept.
Till det hade vi prosciutto och bresaola.
Detta kommer jag att göra igen.
Petter föreslog att nästa gång kan vi pröva att ha små fläskbitar i risotton för att få lite sälta.

Lördagen bjöd på minst lika fint väder.
Tomas var på golftävling.
Då tog jag med mig Carina till Sannaflokälen, där det var loppiscafé hos Carina och Björn.

När vi kom dit var det redan jättemycket folk.
(Runt 300 personer hittade dit under dagen)
CarGun (lokalt band med bla Carina) underhöll oss med låtar som man blir glad av.
Björn hade även ett gäng där som tränade westernridning.

Jag och Carina hade inte träffats på ett tag så det var så mysigt och trevligt att få en stund för oss själva.

Det finns verkligen små guldkorn, bara "runt hörnet".

Människor som lägger ner jättemycket tid och engagemang för att vi andra ska få njuta av gott fika och fin omgivning. Och det lyckades de verkligen med.
Jag är så glad att vi hann med ett besök i år.
:O)

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig i dina ord i texten. Vilka fina stunder du fick. Sådant som behövs med jämna mellanrum. De där nära vännerna är guld värda. Ger så mycket energi och jag är säker på att i ditt fall ger du säkert minst lika mycket tillbaka. Precis som det ska vara.
    Hallå där. Du ska inte var helt "skogssäker". Hörde du inte en kvist knäckas när jag lite dumt var tvungen att byta gömställe. :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha det var du? :D Jag trodde att det bara var en björn ;)
      Kram kram :)

      Radera