Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 24 september 2018

Den här veckan blir Chess 8 månader.
Han förgyller verkligen tillvaron för hela familjen.
Han har sina små egenskaper.
Eftersom han är en blandning av fyra raser så har vi inte riktigt vetat hur stor han ska bli.
Men nu tror vi inte att han växer så mycket mer.
Lagomt stor för oss.

Hösten är verkligen vacker med alla färger.
Annars är inte hösten min favorit årstid.
I går tog vi in utemöblerna och grillen, och det känns alltid lite vemodigt.
Jag tycker om ljuset, solen och värmen.

Vi har skogen alldeles ovanför oss.
Där tycker Chess om att gå.
Och det är en alldeles lagomt lång slinga efter skoterleden som vi kan gå.

Jag har haft ledig helg.
Tomas och Petter var på golftävling på lördagen.
Jag fick tid till återhämtning och lite små pyssel hemma.

Letandet efter Lucas fortsatte.
Trollingklubben körde med sina båtar på Vattudalen.
Det känns fruktansvärt olustigt och jag tänker på det flera gånger om dagen.
Vad kan ha hänt??? 

I går em tog jag en promenad med Maria.
Vi är varandras ventiler.
Vi luftar verkligen allt med varandra.
Från stort till smått.
Vi gläds med varandra.
Vi känner med och förstår varandra.
Vi lär oss otroligt mycket om livet i våra diskussioner.
Livet är verkligen inte bara svart eller vitt.
Personer som sätter alldeles för höga krav, både på sig själv och andra.

Min uppfattning och erfarenhet är att det finns personer som tar sig rätten att tala om för andra vad de inte får säga eller tycka. 
De kan mitt i ett samtal med andra avbryta eller flikar in sina åsikter. 
Även i diskussioner på face book i olika sammanhang.
När detta upprepas gång efter annan, blir jag både frustrerad och osäker på om jag upplevs som att jag är totalt "ute och cyklar".
Som att jag förminskas. 
Min känsla är att det beror på att dessa personer har ett stort behov av att överträffa.
Varför???

Himlen i lördags em.

Nu är det en ny arbetsvecka.
3 månader till jul.

Det är bara att hänga med...


:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar