Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 16 april 2018

Jag har varit på mitt livs första vernissage på Galleri katten, Livsstigar samtid och barndomssteg med konstnären själv Mathias Kärnlund.
Han kallar sin teknik för "penselviftning".
Han bor i Stockholm, men tavlorna är inspirerade här i från Strömsund där han är uppväxt.
Vi är parallell klasskompisar.
Tavlan ovan sa han att han har i sitt vardagsrum.
Så om den inte blev såld skulle han ta med sig den hem igen.

Jag tycker om hans tavlor jättemycket.
Om jag hade råd skulle jag gärna köpa en.
Jag såg att flera av hans tavlor var markerade med en röd prick, vilket betydde att den var såld. Jättekul!!
Hans facebooksida heter Fine art Mathias Kärnlund.

Kvällen innan målade han inför publik, vilket tydligen blev en riktig succé.
Det var fullsatt och folk stod i kö för att få vara med.

På påsklovet (och jag hade "VAV", vård av valp) gjorde vi piroger med köttfärsblandning.
Vi gjorde även en köttgryta dagen efter som blev jättegod.
Det är kul att göra nya maträtter.
I bland är jag mer inspirerad av att laga mat. 

Jag fick många fina presenter på min födelsedag.
Av Moa fick jag teet till vänster, muggen fick jag av Elias och teet till höger av Petter.
Jag fick även nya stövlar, parfym, pengar, presentkort, blommor m.m.
Maria hade skrivit ett kort där det stod: En utflyktsdag väntar med härlig vandring, gott fika och underbar natur. En heldag med bra energi för både kropp och själ!
Det ser jag mycket fram emot. Jag älskar upplevelser.

Födelsedagsmiddag!
Tjälknöl med potatisrulle, rödvinssås, honungsmelon och physalis.
Sen blev det tårta.

Elias klass har sålt korvkassar för att samla pengar till en klassresa i 9:an.
Så i 
fredags åkte jag och en mamma till, till Änge för att hämta 500 kg korv och bacon på Änge chark.
När vi kom hem skulle det packas i kassarna och hämtas.
Vad gör man inte för barnen??
En ny erfarenhet för mig i alla fall.
I dag har jag ordnat så att backarna (som det tydligen är pant på) ska ica här i Strömsund se till att de skickas tillbaka. Jättesnällt!!
Annars hade vi varit tvungna att åka tillbaka med dem.
Chess myser i solen.
Förra veckan var Tomas hemma med honom.
Han har verkligen funnit sig till ro hos oss.
Nu är det bara att försöka lämna honom lite längre stunder.
Hittills har det bara blivit kortare stunder, och det har funkat rätt så bra.

Har varit till tandläkaren.
Hade tydligen inte varit där sedan 2015. Så det var väl på tiden nu då.
Fick lite "påbackning" på ett par tänder som jag tydligen hade missat att borsta ordentligt.
Bra att bli påmind. Onödigt att det blir hål. Det brukar dra i väg kostnadsmässigt.

I dag är jag ledig efter jobbarhelg.
Vi har haft runt 8-11 grader varmt den senaste veckan, så det har tagit bra på snön.
Äntligen!!! Vill ha vår NU!!
Solen skiner även i dag, så jag och Chess ska ta en promenad nu.
Sen får vi se vad dagen har att ge.
Det finns alltid något att göra.

Må så gott till nästa gång!
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar