Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 28 mars 2018

Detta väcker många minnen hos mig.
När jag var påskkärring och gick och knackade dörr.
Jag sa - Glad Påsk och fick en liten peng i kaffepannan.
Det var uppskattat av många äldre.
Oftast fick jag höra:
- Vilken söt liten påskkärring.

Jag och min morfar Göte hemma hos honom på Ängsgatan.
Min mormor Enny gick bort alldeles för tidigt.
Vi fick bara 6 år tillsammans.
Morfar och jag fick nästan 10 år till.
Det är tyvärr inte många som har hållit fast vid just denna tradition,
men nya traditioner har skapats på vägen.
Jag är glad att jag har gjort det. 

Önskar er alla en riktigt
Glad Trevlig och Mysig Påsk!
Hoppas att solen kommer att skina på er alla.

:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så fin header du har, på dina så fina barn!
    ja du jag minns också när jag var utklädd till påskkärring och gick runt! Sedan när mina barn var små, så gick de också runt, de delade ut påskbrev och fick alltid någonting som tack i sina korgar. Ja du, det var då det!
    jag önskar dig och de dina en underbar och lugn påsk! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Sååå roligt/ nostalgiskt och se dessa kort igen!Det var även roligt att komma ihåg en nästan utdöd kul grej för barnen på den tiden då TIGGERI inte fanns på kartan och som det gör i dag.Då var det PÅSK med stora bokstäver och många barn fick roa sig med denna om vi ska kalla tradition en stund på skärtorsdagen!Om vi vuxna inte tyckte om det eller ej spelade ingen roll.Vi får ju stå ut med tiggeriet i dag pgr av vuxnas givmildhet!!

    SvaraRadera