Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 20 november 2017

Jag känner mig så nöjd!
Tomas och jag har haft en jättemysig helg i Östersund.
Vi bodde en natt på hotell mitt i stan. Tomas fick det av mig i födelsedagspresent.
Vi unnade oss en riktig gofika på Mittpunkten, espresso house.
Vi köpte några julklappar. Det var så skönt att kunna gå i affärer i lugn och ro, och gå och titta på sådant som jag/vi vill. Annars är det oftast barnen som brukar få bestämma vilka affärer vi ska gå på, i samband med bandymatcher eller läkarbesök.
Sedan slappade vi och drack bubbel på hotellrummet.
Vi gick ut och åt middag på Vezzo. De har suveränt goda pizzor.
Jag testade en pizza med rökt sidfläsk, salsicca, mozzarella, svampmix, västerbottenost, soltorkade tomater, ruccola och tomatsås.
Efter det gick vi på bio. Geostorm.
Söndag. Sovmorgon. Hotellfrukost.
Åkte till Lillänge (köpcentrum).
Strosade runt på olika affärer och köpte bla ett ljusnät som vi tänkte sätta på vår paviljong (stommen står kvar) till första advent.

Det var skönt att komma hem. Packa upp, äta middag och titta på tv.
Livskvalitet!
Tid för återhämtning och göra något helt annat. På nära håll.
Vi kommer definitivt göra om det.

Nu är det ny arbetsvecka. Jag börjar min med en kväll.
Petter är inne på sin andra vecka av fyra på praktiken, på en elfirma.
På fredag är det Black friday, då ska jag fortsätta handla julklappar. Förhoppningsvis är något av det jag är ute efter nedsatt. Man får passa på.
Jag försöker köpa sådant som barnen behöver. Det känns bra att vara ute i god tid, så det inte blir stressigt på slutet. Och lagomt är bäst. 
Vore jag gjord av pengar skulle jag gärna åka utomlands med familjen över jul och nyår, i stället för att köpa julklappar.

Puss & Kram
:O)

1 kommentar:

  1. Mycket bra helg och en perfekt födelsedagspresent :) Kram Tomas

    SvaraRadera