Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 24 november 2017

I går fick vi snö så det räckte och blev över.
Jag är så glad att vi köpte en snöslunga i fjol, för presentkorten jag fick för 25 år trogen tjänst i kommunen. Undrar vem fler som skulle använda dem till det? 😄
För när det äntligen slutade snöa, så det gick gå ut och börja skotta, började det spöregna.
Snön blev jättetung och klibbade fast på spaden.
Men snöslungan jobbade på bra och fick bort det mesta.
Jag blev blöt ända in på kroppen.
Men jag fick mig ett rejält träningspass.

Jag skottade där snöslungan inte når eller kommer fram.
Jobbigast var den här vägen ner till vägen. Tänkte att Tomas skulle slippa pulsa i djupsnö.
Jag ville även se vart de har grävt för fibern så inte snöslungan skulle få med sig det in och trassla till det.

Önskar dig en trevlig och skön helg!
:O)

3 kommentarer:

  1. Vad bra att pengarna kom till något praktiskt. För snö har ni alltid på vintern och lite mer. Vackert att titta på såhär på lite avstånd. Jag vill ha en vit jul. Tyvärr blir det ofta gröna eller slaskiga vintrar.
    Kram Bosse

    SvaraRadera