Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 8 maj 2017

Så kom då den dagen som vi har längtat till och sett fram emot så länge.
I fredags flög jag och Tomas till Stockholm.
Vi hade bokat rum på Quality hotel friends, mitt i mellan Mall of scandinavia och Friends arena. Ett superläge med andra ord. Och ett jättefint hotell.

Lena och Jonas mötte upp, och eftersom vi hade så tur med vädret (18 grader varmt) så kunde vi sitta ute och ta ett glas rosé och en öl innan middagen.
Precis det man har längtat efter.

Lena hade bokat bord på Budda Khan Teppanyaki inne på Mall of scandinavia.
Lena och Jonas vänner Helena och Jonas var också med.
Vi satt runt ett marmorbord medan kocken lagade maten i mitten.
Jag åt anka och drack sake för första gången.
Det var den grymmaste matupplevelsen jag har varit med om.
Alla sinnen fick sig en kick.
Är så glad att jag fick vara med om detta.

Sedan var det dags för den stora begivelsen Depeche Mode, som började sin turné i Stockholm.
Först var det ett förband från Danmark, inte min smak.
Det var lite segt i starten, många okända låtar för mig eftersom jag inte är deras största fan.
Sedan tog det sig och de började spela låtar som även jag kände igen.
Men tyvärr fick jag en fruktansvärd huvudvärk, så jag kunde inte riktigt njuta av konserten. Tur att det var nära till hotellet sen.
Enligt media var det 37000 på konserten.
Nästa att se fram emot är Robbie Williams i juli.

På lördag morgon var huvudvärken som tur var borta och jag och Tomas kunde äta en god hotellfrukost.
Vi hade bestämt träff med Sara och hennes son Vilgot i Hagaparken.

Vi fikade i värdshuset koppartälten, mycket surr och skratt blev det.
Ett kärt återseende.
Det var 4 år sedan Lena och Sara träffade varandra.
Efter det tog vi en promenad i parken.

Jag hade hoppats på att få se en en liten skymt av Viktoria och Daniel, men sikten in mot Haga slott var minimal. Men det var en otroligt fin park och trevliga promenadvägar.
Sånt saknar jag här hemma.

Efter att Lena och Jonas hade åkt hem gick jag och Tomas till Kungsträdgården och tittade på de omtalade körsbärsträden.
De hade börjat blomma ut men det var så pass mycket kvar så jag kunde få några helt ok bilder.
Den grå himlen gjorde det svårt att få den perfekt bilden.
Fascinerande vackert var det i alla fall.
Kul att passa på när man ändå har chansen.

Efter middagen mötte vi upp Tomas kompis Geir i gamla stan. Han bjöd på en drink "sidecar" på en mysig liten resturang/bar på Österlånggatan.
Det gäller att utnyttja tiden maximalt.
Men kl 22 var vi tillbaka på hotellet.
Det var skönt att krypa ner under täcket då.

I går tog vi en promenad runt Råstasjön i närområdet av hotellet.
En jättefin promenadväg med många motionärer och fågelskådare.

Sedan tog vi flygbussen till arlanda, och flyget hem mot ett kallt Jämtland.
Efter hemkomsten kom en rejäl snöskur som täckte hela backen vit.

Nu är det dags att ta itu med vardagen.
I kväll kommer barnen. Ska bli mysigt att träffa dem.

:O)

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vilken mysig helg!! Stockholm är ju så fantastiskt!! Vilken tur att huvudvärken gav med sig..så att du kunde njuta!
    Ha det gott och var rädd om dig! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Depeche depeche depeche :). Bra konsert och trevligt sällskap hela helgen. Grymt nöjd / Tomas

    SvaraRadera
  3. Vad mycket du hann med under vistelsen i storstaden. Tur med vädret också. Trist med huvudvärken. Synd att inte Victoria bjöd in till fika. Jag får rysningar av välbehag bara jag tänker på "See You". Jag har så många ljuvliga minnen av den låten.
    Kram Bosse

    SvaraRadera