Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 1 januari 2017

Julen 2016


Nu har jag äntligen fått en stund över för lite bloggande.
Dagarna före jul var det jobb och förberedelser.
I år tycker jag ändå att jag har har lyckats utan att stressa det minsta.
Jag har spridit ut julklapps inköpen och inslagningen, och handlat och lagat maten i omgångar.
I år firade barnen jul hos oss på självaste julafton.
Ingen tomte kom till oss i år och det funkade lika bra. Känns som de börjar bli lite för stora för det nu. Yngsta ska snart fylla 11 år.
Petter fick en ny tröja som morgonpresent som han passade så bra i.

Vi har som en liten tradition att när alla har fått sina julklappar så går vi laget runt, och öppnar julklapparna en och en så att alla hinner se vad var och en har fått. I många år slets och revs det i paketen och ingen hade knappt någon reda på vilken de hade fått julklapparna av. Det tar lite längre tid, men det är det värt.

Elias myser med morfar,

och Moa med mormor.

Jag hade gjort en speciell julklapp till alla 3 barn i år.
Tycker att kort är de bästa tavlorna man kan ha på väggen.
Så kul att ha kvar och ett fint minne från mig.

Vi hade en riktigt mysig julafton.
På juldagen var barnen hos sin pappa och firade.
Jag var ledig ända till måndag så jag hann få lite vila. 
Vi passade på att titta på filmer, tog promenader och slöade.
Fröken Frimans krig är en riktig höjdare på jul.
:O)

2 kommentarer:

  1. Ser att det är många som varit in på din blogg och då kommer en liten undran fråm mej ,även om man inte har kommentarer om det du delger oss i din blogg kan man väl skicka en liten hälsning!! Eller har jag fel? Det tycker jag man kan kosta på sej för ett visst intresse finns ju tydligen när man går in och läser!Ha en god fortsättning så här i slutet av alla helger och roligt att se och läsa din blogg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och för kommentaren. Jag kan inte tvinga någon att skriva något, det är ju självklart frivilligt, men det är alltid roligt när någon skriver något. Det uppskattar jag mycket :)

      Radera