Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 19 december 2016

Så fick jag äntligen turen på min sida.
Vi konsumenter hade fått lägga kvitton i lådor i de lokala butikerna om vi hade handlat för över 100 kr under ett par veckor.
Så förra lördagen var det dragning. Vi var 5 st som fick kasta 5 bollar var i en hink.
Efter första omgången åkte 2 stycken ut.
Då var vi 3 st som skulle kasta igen om 1:a, 2:a och 3:e pris.
Och jag kom på 2:a plats, och vann 3000 kr i köpmannapresentkort. Dem kan jag använda på alla butiker som är anslutna till köpmannaföreningen.
Snacka om att jag blev glad. Det kunde inte komma lägligare än nu före jul.
Att just jag vann som hade lagt i 6-7 kvitton, av alla, minst 1000 kvitton.

I fredags välkomnade vi Alpina till vår familj. Så efterlängtad.
Att en pryl kan tillföra så mycket glädje.
Jag fick möjligheten att köpa henne eftersom jag på 25 års jubileumet på onsdagen fick presentkort som tack för att jag har jobbat 25 år i kommunen.
Vi blev även bjuden på 3 rätters lunch, underhållning och tal.
Det kändes riktigt högtidligt.

Jag hittade ett recept.
Biskvier i långpanna. Jag kunde inte motstå att pröva.
Så här blev resultatet och det blev mumsigt värre.
Receptet hittade jag på Matplatsen.

Och ingen jul utan sötost.
Det är värt att det tar ca 5 timmar att göra.
Ungefär 4 timmar att koka och 1 timme i ugnen.
På julbordet med lite grädde.

I dag ska jag välja mig ett par nya glasögon.
Har inte bytt sedan 1994 så nu kändes det som att det var på tiden.
Sedan ska jag jobba kväll.
Stressa inte ihjäl er nu dagarna före jul. Det är bara du själv som sätter kraven och ribban för hur du vill att det ska vara.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen och Tack för God Jul hälsningen!
    Vilken tur du hade så säger ett stort Grattis!!
    Jag var och hämtade mina nya glasögon i dag, bytte för två år sedan men synen har förändrat sig..och gjort så de senaste åren!
    Önskar dig och de dina, en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Med andra ord hade du både tur och visade prov på skicklighet. Grattis!
    Alpina verkar vara en trevlig kompis vid den här tiden på året.
    Biskvier älskar jag. Sötost har jag aldrig smakat. Välja glasögon är svårt. Tur att det brukar gå bra att få låna hem några stycken. Alldeles för stressigt och svettigt att bestämma sig i butiken. Hoppas du hittade ett par du blev extra nöjd med.

    Jag önskar dig en riktigt fin jul och avslutning på året.
    Kram Bosse

    SvaraRadera