Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 2 september 2016

Jag är 3 dagars ledig. Det känns så skönt.
Då hinner man både med måsten och att koppla av.
Det gör jag bäst med en kopp te och titta på en film eller en bra serie.
I veckan har det varit mycket att se på tv.
Night manager (riktigt spännande), Vikings började på 12:an i tisdags (en av de absolut bästa serier i mitt tycke), idol och sista avsnittet av Ernst. Sedan har jag några inspelade program som jag ska se när jag får tid.
I onsdags var jag på en intro utbildning för att få övningsköra med Petter.
Till det sökte vi körkortstillstånd och handledarintyg som behövs för att över huvud taget få övningsköra.
Även min pappa och Petters pappa var med på kursen så att vi är flera som kan övningsköra med honom.

Moa har varit på fjällvandring med övernattning i två nätter med skolan.
Dagarna innan hade de haft förberedande utbildning med hur man sätter upp tält och använder stormkök. De var även och handlade den mat de skulle ha med sig.
Mycket att tänka på.

Jag har fått en ny huvudman som jag har blivit godman till.
Har varit lite småfix med det den här veckan. Alltid lite extra från början.
Min förra huvudman avled i början på juni.

Jobbet rullar på. 
Vädret har varit växlande. En hel del regn har vi fått.
Hösten smyger sig sakta på.
I slutet på den här månaden kommer de och byter alla fönster, balkongdörrar, ytterdörren och sidofönstret och garageporten. Det känns bra.
Men det gör mig påmind om när Elias körde armen rakt igenom båda sidofönstren när han snubblade på stövlarna som stod bredvid dörren.
Tack och lov gick det bra. Har tänkt många gånger på hur illa det hade kunnat gå.
Fy tusan!!!

Puss & Kram
:O)


3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Oj så mycket som har hänt och händer hos dig!
    Härligt förstår jag att vara ledig några dagar, även om man har att göra är det ändå skönt!
    Men du..även dina barn börjar att bli stora..tänk att snart få börja övningsköra..ja du sedan är dom snart vuxna!!
    Önskar dig en fortsatt ljuvlig lördag och njut av dina dagar!! Kraaam Annika

    SvaraRadera
  2. Du hinner då så mycket! Och livet ser ut att flyta på bara fint. Kram!1

    SvaraRadera
  3. Hoppas de inte skjuter fram allt bytande så de släpper in en massa kyla.
    Vad bra att ni är fler som gått kursen. Lycka till med övningskörandet. Jag är glad att intyget varar några år. Vi ska börja med tvåan snart.
    Hoppas du hade fina lediga dagar. September kan innehålla många mysiga dagar. Jag följer också Idol.
    Kram Bosse

    SvaraRadera