Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 12 juli 2016

Jag testar lite olika i våra pallkragar. I fjol odlade jag rädisor. Jag upptäckte att de inte kunde vara i jorden så länge som jag trodde. De blev träiga och trådiga.
I år provar jag sallad och sockerärtor.
Det blev lite mickligt när sockerärtorna hade vuxit en bit, för då la de sig över salladen och trasslade i hop sig med varandra. Det löste jag det med att binda upp dem på blompinnar.
Hoppas att de inte blir så mycket längre för pinnarna är bara 70 cm.

Dill och morötter har jag satt några år med såband. Otroligt lättsamt.

Jag tycker om när det växer och blommar runt omkring mig.
Det känns ombonat, välkomnande och jag får en 
enorm trivselkänsla.
Att trivas där man bor och befinner sig den mesta tiden är viktigt tycker jag.

Blommor i alla färger och former förgyller gården.

Nu har jag 7 arbetsdagar kvar innan jag får semester.
Den som väntar på något gott....
Den är efterlängtad.
:O)

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Så gott att ha egna grönsaker! Just känslan att gå ut i trädgården och plocka/ta upp det man odlat själv, är underbart! Visst är det vackert med blommor, och i olika färger, så vackert!
    Ha en fortsatt bra dag och jag förstår att du ser framemot semestern!! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det är spännande att prova på lite av varje när det gäller egen odling. Sedan lär man sig på vägen vad som passar på denna plats på jorden. Vissa saker får man ge mer än en chans.
    Jag håller med dig. Trivs man inte på hemmaplan blir livet jobbigt.
    Då har du bara sex dagar kvar. Håll ut.
    Kram Bosse

    SvaraRadera