Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 25 april 2016

Startade denna vecka med en rask promenad (med stavarna). Känner mig riktigt pigg.
Barnen har varit hos mig den här veckan med allt vad det innebär.
Det är roligt, det är jobbigt och det är intensivt.
Jag är förvånad många gånger själv att jag lyckas lägga livspusslet rätt.
Ja i alla fall för det mesta.
Förutom träningar så har jag lyckats hitta en cykel till Petter på Blocket så att han kan cykla till skolan, hjälpt Elias att sälja new body och Moa åkte på konfirmationsläger till Vålådalen i fredags.
Vi lyxade till det på fredagen och åt middagen ute. Det är inte så ofta vi gör det, så då kändes det extra roligt.
Sedan hyrde vi en film och åkte hem och tittade på. 

På lördagen passade jag, Tomas och Elias på att ta en promenad ut till en liten ö (Trollön) innan vattnet stiger. Vi kunde gå riktigt långt.

På sommaren kan man bara ta sig dit med båt.
Isen på Vattudalen har tinat bort riktigt fort. Det är inte länge sedan som jag och Tomas kunde gå under bron (drygt en månad sedan) se inlägg från 14 mars.

Elias provade att kasta "macka".
Förra veckan var det ett riktigt aprilväder här. Ömsom sol och ömsom snö. Och då menar jag riktigt mycket snö och stora snöflingor, det tvärslutar och så skiner det upp.
Jag längtar efter sommar, sol och värme.
Barnen längtar efter att få hoppa studsmatta.

Nästa måndag åker Petter och hans klass till Göteborg. Och Moa får ta bort gipset.
Hon och hennes pappa åker upp till Umeå på söndag.

Vi planerar för att byta fönster (17 st) altandörrar, ytterdörr och garageport. Vi har fått in två offerter, så på onsdag ska jag prata med banken.
Livet rullar med andra ord på, precis som det ska göra.
:O)

2 kommentarer:

  1. Lycka till med bankbesöket imorgon.
    Undra om inte ni i norr egentligen har fler än fyra årstider.
    Det måste vara skönt för henne att slippa gipset.
    Göteborg låter spännande.
    Häftigt att kunna gå ut till en ö. Man måste passa på ...
    Vårkramar från söder.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så kul att få lite uppdatering på hur du har det och vad du gör!
    Lite kul också att jämföra vädret hos dig, och hos mig. Här är det ju vår..även om det både har snöat och haglat dom senaste dagarna!
    Härligt att ibland kunna lyxa till det och gå ut och äta!
    Ha en härlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera