Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 4 februari 2016

I lördags fyllde pappa år.
Det firade vi så klart med presenter...

och smörgåstårta som mamma och jag hade gjort.
Botten beställde vi på Simonsson (ica).
Den blev så smarrig, riktigt lyxigt.
Sedan avslutade vi med tårta (och sång) som Moa hade gjort själv till morfar.

Att ge bort kort tycker jag är roligt.
Historien bakom pappas present är lite kul.
Jag hade lagt över 12 kort på ett usb minne. Jag lämnade in det på Visitkort (fotografen) och åkte sedan ut på Dollar store för att se om de hade någon ram som kunde passa.
Hittade den ovan och hoppades på att det skulle stämma på stående och liggande kort.
Och döm om min förvåning så var det exakt 6 stående och 6 liggande.
I bland ska det bara gå gott.
Det kunde inte bli bättre. 

Det är roligt att kunna träffas allihopa.
Den här tiden på året är det bandymatcher nästan varje helg, så att det inte var något precis förra helgen var bara tur.

På söndagen bjöd vädret på sol och ca -5 grader så då åkte vi till Backe på Landsomberget och åkte slalom (premiär för i år).

Perfekt före i backen och lagomt mycket folk.
Barnen tycker det är kul att hoppa, trixa och åka skogsbanor.

Det var bara Petter som inte ville följa med.

Utsikten är häftig från toppen av backen.
När det är klart kan man se hur långt som helst.

När man har åkt ett tag är det skönt att ta en paus och gå in och äta/fika.
Då smakar det extra gott.

Detta är verkligen livskvalitet. Att göra saker tillsammans är värdefullt.
Jag tror att det är sådant här som barnen uppskattar och har med sig hela livet.
Att vara ute och få frisk luft är frihet.
När man kommer hem är man så där lagomt mör i kroppen och det är skönt att bara slappa. Med all rätt.

I tisdags var jag och Moa till Östersund. Hon hade en tid på barn och ungdomshabiliteringen. Efteråt åkte vi ut på Frösön och hämtade upp Moas faster Kickan. Sedan körde vi ut till Hotel Frösö Park och åt lunch tillsammans.
Det är Kickans gamla arbetsplats (F4 militärresturang) som de har byggt om.
Jag hade en typ av arbetsplatsprövning där i ca ett halv år innan jag började på arnljotskolan till barnskötare. Så det var där jag träffade för Kickan första gången.

Det är roligt att pröva och se något nytt.
Vi satt och åt och pratade länge. Jättegod mat.
Vi uppskattade det lika mycket alla 3, eftersom vi inte träffas så ofta.
Sedan fick vi titta in på spa avdelningen. Jättefint.
Efter det var det dags att börja rulla hem över igen.
Vill helst köra medan det är ljust på vintern.
Jag ser både vägen och ev djur bättre.

I dag är jag ledig och ska börja med årsredovisningen för mitt förvaltarskap.
Och i morgon går jag på helgspasset fram till måndag eftermiddag.

Puss & kram
:O)

2 kommentarer:

  1. Läcker smörgåstårtan ser ut. Det är rätt, man ska fira varann medan man kan.
    Ha en bra helg! Själv är jag ledig lördag söndag, men som vanligt har jag massor inplanerat.

    SvaraRadera
  2. Go kväll!
    Börjar med ett försenat Grattis till din pappa!!
    Så fina bilder du visar och så fina barn du har!
    Härligt att ni gör massor av saker tillsammans!!
    Önskar dig en God Natt!! Kram Annika

    SvaraRadera