Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 22 december 2015

Nu har jag kommit hem efter en mycket trevlig och mysig helg i Stockholm tillsammans med min syster Annika.
Vi flög ner på lördag fm. När vi hade checkat in på hotellet (Central hotell på Vasagatan) som låg väldigt centralt, gick vi och åt lunch.
Jag valde chevrésallad och den var då så otroligt god.
Annika sa att vi skulle ha en tävling, om vem som såg den första kändisen.
Och i och med att vi gick in där vi åt lunch så såg jag Carin da Silva direkt.
Strax där efter såg vi Tomas Bodström halta förbi.

Vi såg  många fina julbelysningar som satt uppe lite varstans.
Dessa älgar stod i fontänen vid Sergels torg.

Selfies brukar jag sällan ta, men i bland kan man göra undantag.

Stockholms konserthus på hötorget lyste upp så otroligt vackert i mörkret.

På kvällen träffade vi Annikas kompis Sussi. Vi gick på Kungshallen och tog ett glas vin innan vi gick och åt middag på Kött & fiskbaren.
Ett stenkast från hotellet på Vasagatan.
Det är en resturang som jag varmt kan rekommendera. Väldigt god mat och mysig miljö.

På söndagen åkte vi till Solna på det nya köpcentrumet mitt i mot Friends arena.
Mall of Scandinavia.
Där hade de verkligen tänkt till med det senaste av morderniteter, och byggt efter dagens alla behov.
Väldigt tjusigt, detaljerat och fräscht.

Där kunde du verkligen hitta allt, men mest kläder och resturanger.
För alla smaker, priser och tycken.
Där skulle man utan problem kunna ha en fet plånbok.
Tur att man kan tänka ett steg längre och inte förköpa sig.
Där såg vi Ronny Svensson, filmrecensenten på tv 4.
Sedan såg vi Martina Haag som satt och signerade böcker på en bokhandel.
Strax därefter satt två andra författare också där.

Vi åt lunch på Vapiano. Ett häftigt koncept värt att pröva, i italienskt stuk.
Personalen såg ut att ha det stressigt. De skötte både beställningarna och matlagningen, men de var otroligt samspelta och skickliga.
Mycket folk som ville äta där.

Jag åt en otroligt krämig pasta med scampi, babyspenat och körsbärstomater.
Mmmm!!!


På kvällen var det dags för den stora begivenheten.
The real groups jubileums julkonsert i konserthuset som Annika bjöd mig på.
De firade 30 år.
Det var en fantastisk upplevelse.
De är så professionella och skickliga.
Helt suveränt bra.
Jag blev alldeles lyrisk.
Det är 15 år sedan jag såg dem sist i stenbrottet i Gåxsjö.
2 av de gamla medlemmarna är kvar.

Jag har både hittat lite julklappar och några saker till mig själv.
Mysigt att bo på hotell och det är alltid lite speciellt med hotellfrukost.
Få egentid med min syster, vilket inte händer så ofta.
Roligt att titta på allt folk, som det verkligen är överallt, på väg någonstans.
Det är puls och rörelse hela tiden.
Skönt att komma hem till lugnet.
Jag hann precis med bussen hem från Östersund.
Att flyga spar mycket tid, och det blir inte så mycket dyrare än att åka tåg, beroende på när man bokar.

Nu är det två arbetsdagar kvar och sedan blir det lite julledigt fram till nyår då det är min tur att kliva på.

Mycket av snön har tinat bort efter allt regn och plusgrader.

Kramar till er och hoppas att ni får en skön och fridfull jul.

:O)

1 kommentar:

  1. Go kväll vännen!
    Vilken mysig helg du hade!! Underbart att bara få "vara" lite! Stockholm är verkligen en ljuvlig stad..med allt vad den har!
    Vapiano, har jag varit på i Göteborg...åt pizza som var så god!
    Ha en fortsatt mysig kväll..och jag önskar dig och de dina en riktigt God Jul!! Kram Annika

    SvaraRadera