Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 14 september 2015

Nu har jag äntligen kommit i gång med träningen efter ett alldeles för långt uppehåll.
Jag tränar på Strömsunds hälsan, där vi som kommunanställda är knutna, och får bla träna gratis.
De har flyttat till nya lokaler som har tagit tid, plus att det har varit sommar, och jag har valt att ta promenader i stället för att komma ut.
De har köpt in nya (Easy line) träningsmaskiner. Träningen har fått en helt ny innebörd. Så mycket roligare. Man snöar lätt in på det gamla invanda.

Maskinerna är enkla att använda då det är tryckluftmotstånd, och det går inte att "fuska", då det är motstånd både framåt och bakåt.
Det är inte heller en massa vikter utan lätt att ställa in från -2 till +2.
Man går i genom hela kroppen.
Och det bästa är att nu kan vi träna mellan klockan 6 och 22 måndag till söndag, eftersom vi kan logga in oss med en tagg.
Förut var vi begränsade att träna på personalens arbetstider.
Eftersom jag främst har haft problem med ryggen så tror jag att det här är ett bra sätt att håll den i schakt, i kombination med andra övningar, så jag slipper ryggskott.
Jag tror på att variera träningen.
Inte bara köra en sort utan gärna ett par eller till och med tre olika träningsformer.
Det är vardagsmotionen som är viktigaste. Att få in en rutin, tex  före eller efter middagen.
Till slut blir det förhoppningsvis ett behov.
Det känns i kroppen liksom.
Man blir piggare och gladare (positivare).
:O)


1 kommentar:

  1. Det där provade jag på Frisitlen - enkelt och kul! Men jag har inte lyckats pricka in det i mitt liv ännu...

    SvaraRadera