Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 31 augusti 2015

Lite gott och blandat

Nu har allt återgått till vardag och rutiner.
Det är faktiskt riktigt skönt.
För trots allt så är det i vardagen vi lever mest.
Skola, jobb, träningar och läxor.
Det enda som jag skulle vilja plocka bort i detta är tvätthögen som också växer med detta. Jag blir nästan allergisk så fort som jag ska börja plocka upp och hänga sockarna.
De är aviga, fulla med grus, gräs eller hål, och så fattas det alltid någon.
Det är nog ett av det absolut tråkigaste jag gör. Det suger helt enkelt.


Kortet överst tog jag på en morgonpromenad på vår vackra bro som går över Ströms Vattudal.
Detta kort tog jag när vi var ute cyklade en kväll från andra hållet.
Just här stannar många turister och tar en paus, sträcker på benen och fikar.
Vid båthamnen och hembygdsgården.
Det är otroligt fint just här och det känns som ett fint välkomnande för de som kommer och besöker oss.
Jag tror att de kan lägga detta ställe på minnet, och förhoppningsvis återvänder.

Det har inte blivit så mycket bad i sommar som jag hade hoppats. Det har varit för få varma dagar i sträck för att sjön ska hinna bli riktigt varm.
Barnen har så klart badat, men inte Tomas och jag.

Nu när det hade varit riktigt varmt i över en vecka så trodde jag att det borde ha blivit så pass varmt så att jag kunde doppa mig, som den badkruka jag är. Jag och Tomas åkte till paradisviken, dit vi var så många gånger förra sommaren och badade som aldrig förr (i vuxen ålder).
Men något dopp blev det tyvärr inte.
Vi gick runt där en stund med vattnet upp till knäna, och vi fick känna oss nöjda med det.

Det var i alla fall en otroligt fin kväll och vi tog vara på den med råge.
Det är som att man vill suga ur allt det göttaste av sommaren så länge det bara går och man kan.
Man vill inte missa en minut.

Hur ofta känner vi oss nöjd och tacksam? Helt ärligt?
Och om vi gör det, när och vid vilka situationer gör vi det?
Efter ett träningspass, efter en dag på jobbet, med en maträtt, vid ett möte med en annan människa, att vakna frisk och glad, att jag har tillfört en annan människa något som har gjort denne glad. Listan kan göras lång.
Jag tror bara att om vi tar oss tid att tänka efter så finns det oerhört mycket som vi både kan vara nöjda och känna tacksamhet över.
Det är al
ldeles för lätt att fastna i missnöje.
Det är ens egna ansvar att se till att må bra och tänk på att: Leendet du sänder ut, vänder åter till dig.


Ha en bra vecka!
:O) 

1 kommentar:

  1. Det är inte alltid att man får ett leende tillbaka beroende till vilken man sänder ett leende till men det känns bra för en själv att ha visat sin goda tanke känner jag..
    Att vakna frisk varje morgon och tycka att det ska bli spännande med en ny dag vars innehåll man vet lite om är väl en gåva att förvalta. Därefter kryddar man dagen med ingredienser som är bra för en själv och försöker förkasta allt som ger dåliga vibbar som det finns så mycket av inte minst i de närområde man bor i men också Sverige och världen. Ja det var vad som föll mig i tanken utifrån det du skrivit som var mycket tankvärt igen!

    SvaraRadera