Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 29 september 2014

I fredags åkte (flög) jag och Tomas på en weekend till Stockholm.
Vi åkte från ett regnigt Jämtland till ett soligt Stockholm.
Vi inkvarterade oss hos Tomas kompis i Huddinge där vi också blev bjudna på en god middag. Sedan blev det hockey på tv´n Skellefteå-Brynäs och efter det hade vi en gissa låten tävling.
På lördagen kunde sitta ute i gamla stan och dricka en öl och äta en god macka.
Det är alltid kul att sitta och titta på allt folk, en salig blandning av alla sorter.
Sedan tog vi tunnelbanan ut till Naturhistoriska museet och Cosmonova.
En stor byggnad med många olika utställningar att välja på.
Vi hade bokat biljetter till: En resa bland korallreven. En häftig upplevelse.
Bioduken var 760 m2 och vi satt/låg bakåtlutade i stolarna.
En vacker kupol i mitten på byggnaden lyste upp.

På vägen tillbaka till tunnelbanan hittade vi ett stort, tjockt och ihåligt träd.
Tittut!!!
:)
I mars bokade vi biljetter till detta evenemang.
Sedan har jag längtat och längtat.
Recensionerna från torsdagens premiär var strålande.
Tyvärr fick vi sitta och vänta på maten i två timmar trots att den var förbokad, så till slut sa jag till och de fick bjuda på drickat.
Showen/konserten vägde upp allt. Nästan 2 timmar utan paus.
Han sjöng mest, och väldigt lite prat.
Han fick med sig hela publiken.
För att vara 55 år är han helt enastående.
Och inom kort ska han bli pappa för 5:e gången.
Jag är så glad och nöjd att vi kom i väg på detta.
Suveränt, och grymt bra!!!
Sedan var jag hes och hade ont i fötterna. Jag är ju inte precis van att gå i finskor hela dagen.

Jag hann även träffa min goa vän Sara som snart ska bli mamma för första gången.
:O)

7 kommentarer:

  1. Vi är också glada att ni har fått ha en myshelg tillsammans att leva på ett tag framöver. Nu är det bara att planera inför nästa även om det kan dröja!

    SvaraRadera
  2. Vad mycket spännande ni hann med. Jag gillar Orup. Han har en hög lägstanivå. Av det jag läste tyckte jag att ni hade en skön mix av olika aktiviteter. "En resa bland korallreven" måste ha varit en häftig upplevelse. Det är inte dumt att kunna sitta ute och njuta när man äter/dricker. September har varit snäll. Det är också nu som jag tycker att det är en fördel att bo långt ner i landet. Sedan vi blev skåningar har vi inte haft minusgrader varken i oktober eller november. (tre höstar).

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Vilken mysig helg! Stockholm är så fantastiskt och har ju mycket att erbjuda! Mysig att bara få vara, och ta hand om varandra!! Ha en fortsatt härlig kväll!!Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg och fina kort. Det är lite skönt med höst och trevligt att göra tu man hand resor. :-). Kram

    SvaraRadera
  5. Hej hej!vilken härlig Stockholms tur!! det är skoj att komma ut i bland! orup är en person som jag gillar mer med åren :)) så kan det bli! ha ett fint veckoslut Katarina<kram kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Åh, så mysigt att komma iväg en sväng. Det behöver man.
    Vackra bilder från ett vackert Stockholm, gillar vår huvudstad <3
    Ha det gott!
    / Britta

    SvaraRadera