Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 16 juli 2014

I fredags när jag och Tomas hade gjort kväll (sista arbetspasset) så gjorde vi oss en god middag och firade de kommande 4 semesterveckorna lite på tu man hand.
Som jag/vi har längtat och sett fram emot detta.
Och vädret kunde inte vara bättre.

 Värmen inbjöd oss till att åka och bada i en vik. Jag är egentligen en riktig badkruka. Det ska vara riktigt varmt för att jag överhuvudtaget ska doppa mig från midjan och uppåt.

Sedan satt vi på en brygga och dinglade med benen, drack mousserande jordgubbsvin och pratade. Så otroligt mysigt och skönt. 

På lördagen fick vi gäster, våra goda vänner Lena och Jonas.
Eftersom det var Dundermarknad här i Strömsund i helgen som var så passade vi på att gå på marknaden och äta langos när de kom.
När vi kom hem bjöd vi dem på en mojito drink. Riktigt gott och läskande, och så enkelt.
Vi krossade is och fyllde glasen med, fyllde på med bacardi mojito upp till iskanten och pressade i lime.


Lena och jag.
Vädret levererade ännu en dag och vi kunde inte ha det bättre just i denna stund.
Så trevligt att få träffas och umgås på ett så okomplicerat sätt.

Så här såg det ut när vi kom ner på festplasten vid hembygdsgården. En helt fantastisk kväll.

Och Jätten Jorm (från filmen Dunderklumpen) höll ett vaknade öga på oss alla som festade, hade det trevligt, dansade och lyssnade på musik.
:O)

4 kommentarer:

  1. Hej hej! tack för krya hälsningen :) jag är bättre ,men fortfarande trött o andfådd,ja du lunginflammation så här mitt i sommaren....ser ut som ni hade trevligt,och att umgås i det enkla brukar vara bäst :) ha nu en skön start på semestern o njut!! min börjar på Söndag,så då vill jag vara fit for fight!kram Jessica

    SvaraRadera
  2. God morgon vännen!
    Så fina bilder! Härligt att börja semestern så som ni gjorde, bara att få vara, och njuta av stunden! Visst är det mysigt med besök, och när det är kravlöst och enkelt att umgås, det är precis som det skall vara!
    Fortsätt nu vännen, att njuta av semestern och ha det gott!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Det där doppet såg ju riktigt skönt ut. Jag har inte hunnit ner i plurret ännu, men skall se i morgon efter jobb om det blir lite plaskande. Hehe

    SvaraRadera
  4. Njuut av din semester - även om vädret inte är lika badvänligt längre!

    SvaraRadera