Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 13 december 2013

I går kväll och i natt drog stormen Ivar in över länet och på andra håll i landet. Den hade en klass 3 varning, alltså den högsta nivån. Visst blåste det och tog i rejält i mellanåt, men inte värre än Hilde gjorde.
Vi hade hunnit få så pass mycket snö så det hade täckt marken men nu är allt borta, igen.

Moa och jag åkte till Östersund i går. Vi skulle bla. träffa hennes doktor från Umeå på barnhabiliteringen. Eftersom första besöket med en barnneurologläkare blev inställd pga att hon hade vab så hann vi gå och fika. Och där mitt framför mig stod detta fat med semlor. Jag är ju grymt svag för dessa underbara bakverk, men klockan var lite för tidigt på dagen, så suget efter sötsaker hade jag inte, men visst rann snålvattnet lite ändå.

Moas doktor är bara så bra. Hon överöste Moa med beröm och det bästa av allt är att hon låter Moa själv få bestämma när hon vill göra nästa operation så hon känner att hon hinner ta igen sig och leva som hon uttryckte det. Hon sa bla att det är roligt att jobba med Moa och det tror jag är viktigt för henne att få höra. Såret har läkt jättefint bara en månad efter operationen, och hon börjar få tillbaka känseln.

Vi hann även med några julklappsinköp innan vi åkte hem. Moa är inte den som man kan köpa vad som helst till. Det ska vara efter hennes smak och tyckte, så det blir inte många julklappar som hon inte redan vet om, men nu får hon i alla fall det hon vill ha.


I går kväll hade jag och mina arbetskamrater lilljulkväll med julgröt, skinkstut och saffranspannacotta (som jag bidrog med) Det var jättetrevligt och mysigt. 

Nu väntar ytterligare en jobbarhelg. De kommer tätt på given. Varannan helg är lite för ofta, men för att få till det med barnveckorna så har jag inte så mycket val.

Önskar eder alla en riktigt trevlig och skön tredje advent helg.

Puss & Kram
:O)

2 kommentarer:

  1. Go kväll vännen!
    Såå skönt att det går bra för Moa! Härligt när läkarna är där för barnens skull och pratar till dom!
    Semlor...ja du..det har jag redan ätit..hihi
    Vilken mysig kväll, och lite gott att äta!
    Önskar dej nu en fortsatt skön kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ni har en bra doktor och att hon lyssnar in vad Moa känner... Ha en trevlig helg du också. Kram

    SvaraRadera