Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 15 april 2013

Jag har köpt mig ett par nya walkingskor med MBT funktion. I morse tog jag min första riktiga promenad i dem efter att bara ha provgått dem inne.
Bara efter en liten stund kunde jag känna skillnad både i ryggraden och i hållningen.
Jag har en arbetskamrat som på skämt sa att jag är lika bred som jag är lång, så nu jäklar ska jag trimma rava så den blir smal och fast till sommaren.
Hon och och jag var på samma skovisning när jag hittade dessa skor, så när jag berättade för skoförsäljaren vad hon hade sagt så tyckte han att jag borde vara bra nog kort då, och hon blev lite röd om kinderna. Jag förstår inte det?
Det är roligt att kunna skämta med varandra. 

Det blir antagligen många promenader innan det visar sig om skoförsäljaren hade rätt i att det främst ska ta på skinkor och bakben, eller om det bara var ett säljknep?

I morse var det äntligen + grader när jag vaknade. Det regnade i går kväll så nu hoppas jag att det blir vår.
I går åkte vi slalom för sista gången den här säsongen. Det kändes lite vemodigt men vi har verkligen åkt när vädret har tillåtit så vi får vara nöjda.
I torsdag när jag fyllde år fick jag bla biljetter av Tomas till Gyllene tider som ska spela i Sundsvall den 2 augusti. Det ska bli skitskoj.

Jag måste bara berätta att när jag skulle tvätta förra veckan så letade jag gradtalet i en tröja och hittade en lapp där det stod: 
Wash this when dirty. I bland funderar jag på om de som tillverkar saker tror att man är så dum i huvudet så man inte kan räkna ut sådant själv.

Puss & Kram
:O)

3 kommentarer:

  1. Hej!måste börja med att säga Grattis i efterskott,ett år äldre o klokare :o. Roligt när man kan skoja o ta saker med glimten i ögat ..ha en fin vecka kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Ja man skall kunna skämta med varandra som vänner men även med främmande människor. Vad vore vardagen utan små leenden och skämt ibland?

    Snygga skor.....

    Träna rava har man inte gjort precis den sista tiden...haha...har haltat runt som en 101 årig gubbe. Blemor och sår här och där på kroppen efter scooterolyckan.....haha.

    Hoppas allt ok.

    SvaraRadera
  3. Hi hi - ska bli spännande att höra om du tycker skorna fungerar :)

    SvaraRadera