Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 28 mars 2013


Glad Påsk!

När jag var liten klädde jag ut mig till påskkärring och gick runt med min kaffepanna och knackade på hos folk och fyllde kaffepannan med råge av både godis och pengar.
Här är jag hos min morfar Göte.
Här i Strömsund har vi som tradition att gå med i påskparaden varje år, stora som små från skolor och förskolor. Det brukar vara stor uppslutning. Små söta påskkärringar, påskgubbar, katter, tuppar och kycklingar. En rolig tradition som arrangeras av köpmännen.
Jag hoppas att du får en riktigt skön, trevlig och mysig helg med god mat, umgänge och  fint väder.
Jag ska passa på att njuta av påskledigheten tillsammans med Tomas och alla barnen. 
Vi ska åka slalom, grilla korv, kanske doppa kroken och laga goda middagar, och en och annan äggtoddy ska vi avnjuta.

KRAM!
:O)

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig gammal bild :=) kan det vara din morfar eller farfar eller grann farbror?! att det är du går man inte misste på!! Glad påsk önskar jag dig o de dina..kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Tack desamma Jessica :O) Jag testade vilken storlek på korten jag skulle ha, så jag hade inte hunnit få dit texten innan du kommenterade. Visst är det morfar. Roligt att du kände igen mig. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  3. GLAD PÅSK!
    Vilka härliga gamla kort du har lagt ut.
    De speglar verkligen den tiden som var då.
    Ha det så bra allihopa.
    Gun

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Ville bara in om i din blogg och önska DIG och din familj en Glad Påsk......kramen

    SvaraRadera
  5. Ville bara titta in och önska en Glad Påsk.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Hoppas din påskhelg varit skön. Här har det varit lugnt.
    Så söt du var som liten påskkärring!
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera