Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 25 maj 2012

Efter middagen bestämde jag mig för att åka och köpa jord för att plantera ner blommorna som jag köpte i går. Och i ett rask hade jag även kastat det sista av gran och tallriset, plockat bort vinterskorna och täckbyxorna.
Nu känns det som jag kan välkomna sommaren på riktigt.
I onsdags och i går var det så fantastiskt varmt, så på ett litet kick tycker jag att det hände jättemycket med grönskan. Tänk vad värme kan gör mycket både med oss människor och naturen.
Jag är ledig den här helgen. Det känns jätteskönt.
Förra fredagkväll satt jag i Frillesås och drack goda drinkar och hade det jättetrevligt, och i kväll är jag hemma och pysslar. I bland är det tvära kast och ska jag vara ärlig så tycker jag om det. Variationen.
Efter jobbet i dag vispade jag i hop hemgjord glass, 5 dl. grädde, 1 burk kondenserad mjölk och frön från 2 st. vaniljstänger. Så nu ska jag brassa på en kanna te och sedan ska jag få avnjuta denna underbart goda och krämiga glass.
Trevlig helg!
:O)

1 kommentar:

  1. Härligt att värmen kommit även till er!!
    Här har varit och är ett fantastiskt väder!!
    jag önskar dej en fortsatt mysigt Pingstafton..och hoppas te..och glass smakade gott!!
    Kram Annika

    PS...snygg bloggen blivit...:)

    SvaraRadera