Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 10 november 2011

I dag har jag varit på en helt fantastiskt bra dag på Folkets Hus. Vård och socialförvaltningen har varje år en Barrometerdag för oss anställda. I år var temat: Kommunikation
Arrangörerna var klädda som flygvärdinnor och steward.
När vi kom dit fick vi ett boardingcard och checka in. Sedan bjöds vi på fika.
Under dagen fick vi lyssna på 2 otroligt duktiga föreläsare. Först ut var Olof Röhlander (ovan). Han är mental tränare och föreläste om: " Det blir alltid som man tänkt sig". Många härliga skratt bjöd han oss på.  Mycket igenkännande och dråpligt.
Vi fick även lyssna till Johan Ekenberg. Han pratade om: Kroppsläsning-Kroppsspråk och Kommunikation. Munnen säger en sak och kroppen en annan.
Vi fick även glädjen att underhållas av Las Divas.
Dessutom fick jag pröva på Zumba.
Och som pricken över iét så vann jag en stor fruktkorg.
Jag känner mig både glad och nöjd på alla sätt och vis.

Däremot så känns det en smula pirrigt att börja på mitt nya jobb på måndag. Efter de två första veckorna är det lite ovisst hur tex arbetstiderna kommer att se ut. Men jag ser detta som en utmaning och det ordnar sig alltid, och oftast till det bästa.
Man måste ta lite "risker" här i livet. Jag går från det trygga till det nya och okända. Samtidigt känner jag mig inte ett dugg orolig för att det kommer att bli jättebra. 
:O)

2 kommentarer:

  1. Ja , vad finns det att tillägga till allt det positiva som hänt på kort tid ?
    Jo , att det ska hålla i sig förstås !
    Jag gläds med dig !

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :O) Det hoppas jag också. Kram till dig från mig :O)

    SvaraRadera