Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 22 oktober 2011

Jag har jobbat i dag, och det gick så geschwint. Det är roligt att jobba när jag känner att det jag gör är meningsfullt. När de boende är nöjda, då är jag också nöjd. Jag känner mig trygg i mitt arbete. Det är sällan jag behöver fundera länge på vad det är som ska göras. Visst förekommer det både stress och sådant som är tålamodskrävande, men i det stora hela så har jag ett bra jobb som passar mig. Jag är definitivt ingen kontorsråtta.
Efter jobbet skjutsade jag barna på kalas. Då passade jag och Gunnar på att gå ut och äta. Och det var minsann inte i går. Det blev thailändskt, vårrullar med nudlar, sötsulsås och räkchips. Mums!
Sedan på med morgonrocken, film, tända ljus och te.
I morgon är det jobb igen.
:O)

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Underbart att läsa..att du trivs med ditt jobb!! Ibland funderar jag på..hur många som verkligen gör det!!
    Såå mysigt att gå ut och äta själva!!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera