Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 8 september 2011

Visst måste väl långkalsongen vara ett underskattat klädesplagg?
Jag som älskar mina långkalsonger. Det är det absolut skönaste plagg som jag kan sätta på mig. Helst vintertid såklart, men även om jag känner att jag inte vill gå barbent, och inte vill sätta på mig tjocka eller åtsittande byxor.
Tänk vad häftigt om det plötsligt dök upp en människa på en modevisning med långkalsonger, den nya modetrenden med tex. höstens färger. Coolt!!!
Jag kan inte förstå mig på människor som aldrig har långkalsonger eller avskyr dem. Tur man är olika.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Jag tänkte på det förresten, hur kan man dag ut och dag, i minst 8 timmar per dag gå i högklackade skor bara för att det är snyggt? Jag har nämligen lagt märkte till att många av de som jobbar i tex. klädaffärer trippar omkring i skor som måste vara fruktansvärt obekväma. Hur bra är det? och hur bra mår deras fötter egentligen? och stackars lilla hälsenan.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Jag kan inte komma på något som motsvarar och är så härligt som att ta en uppfriskande morgonpromenad när solen skiner. Man får sig en riktig energikick.
Jag blev så glad när jag vakande i dag och såg att solen sken. Underbart!
Jag har en ledig dag innan jobbarhelg, så jag ska försöka uttnyttja den på bästa tänkbara sätt.
Först ska jag ta och slå en pling till Östersund på musikaffären. Moa har nämligen börjat ta saxofonlektioner, och till det behöver hon en bok och rörblad till saxofonen. Moa är så förväntansfull och hon var så stolt i tisdags när hon fick ta med sig saxofonen hem och visa upp den för oss.
Kramelikram
:O)

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med en ledig dag så här mitt i veckan:)
    Jag är också ledig och har en jobbarhelg framför mig.

    Jomen Tights och Leggings är ju som långkalsonger, och det har ju typ alla nu!

    Nu ska jag ut på en promenad i lite halvsoligt/blåsigt väder. Men det är ju också uppfriskande:)

    Hoppas Moa tycker det är kul med Saxofonen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Här är en till som använder långkalsonger!!! Jag fryser såå...brukar börja tidigt med mina..hihi. Vet när jag jobbade då frågade en av mina arb kamrater..men vad skall du ha på dej när det blir riktigt kallt??
    Då fär jag väl ha dubbla under byxorna sa jag...:)
    Förstår att Moa är förväntansfull...så kul..att lära sig spela..ngt instrument!
    Ha en fortsatt underbar dag..njut och bara ha det gott!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder :)
    Trevlig helg
    Kram, Lena

    SvaraRadera