Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 30 september 2011

När jag brukar åka för att träna på Strömsundshälsan/företagshälsan, så åker jag alltid ner vägen mot Ulriksfors, och då brukar jag alltid titta över lägdan mot Risselås och slalombacken. Det är nästan lika vackert vilken årstid det än är. Strömsund är centralorten i Strömsunds kommun. Sedan är det flera småbyar, eller vi kan kalla dem för förorter, runtomkring Strömsund som ligger ca. 1/2 mil utanför. Åker man upp med skidliften hamnar du på Bygda. Där har du ett fint elljusspår, en fin ridanläggning och ett ridhus. Bygda kan även kallas av en del för övre Risselås.
Du kan även ta dig till Bygda genom att åka upp Lindbergsbacken.
Det är en seg backe att ta sig upp för, gående eller med cykel. Den ger bra motion.
:O)

1 kommentar:

  1. Visst är det jätte fin!
    Men jag undra om du kan beskriva vägen dit. Jag skulle promenera och undra hur man ta sig dit, både till Bygda och Granhäcken där man åker pulka. Alltså vi från Hjalmarströmer skolan har friluftsdagen och jag har valt att gå dit. Jag skulle vara jätte tacksam om du kunde beskriva vägen från Hjalmarströmer. Tack i förväg!

    SvaraRadera