Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 25 september 2011

God Morgon!
:O)
Visst är det väl skönt att vakna upp med ett leende på läpparna. Även om man inte gör det varje morgon, så visst blir man så mycket gladare om man möts av ett leende på tex. jobbet?
Jag tänkte börja med att göra er uppmärksamma på min receptsamling under etiketter. Det är väldigt blandat med mat och bak recept. Ovan ser ni potatisrulle som jag tycker är så fantastiskt gott.
 I går gjorde jag rosépepparbiff (det receptet hittar ni också där) och det passade ypperligt till potatisrullen. Jag tycker att det känns lite lyx över potatisrullen, samtidigt som det är så enkelt att göra den.
Jag hoppas att jag kan inspirera er till att baka eller laga en god middag.
 Jag tycker om det enkla men ändå så goda.
I fredags planterade jag ner dessa små söta ljungar i mina näverkorgar.
De passar så bra på bron. Det känns välkomnande och hemtrevligt tycker jag, och det är så det ska kännas också, att komma till oss, även om det finns risk för att snubbla över skor och ryggsäckar i hallen.
I dag var det tänkt att vi skulle göra en liten utflykt till Strand (stugan). Ta med oss mackjärnsmackor och varm o´boy, men i går kväll, helt plötsligt fick Elias jätteont i ena örat och sen fick han även feber. Det känns som det aldrig tar någon ände. Den ena avlöser den andra i familjen.
Jag hoppas att ni är friska och att ni får en härlig söndag, vart ni än är eller vad ni än tar er för.
Kramelikram!
:O)

4 kommentarer:

  1. Jag har kolla på dina recept och potatisrullen är ngt som jag ska prova härhemma:O)Det är alltid så roligt att få nya tips,man kör gärna fast på sin gamla trogna maträtter!!!
    Hoppas att Elias snabbt blir bättre,inge roligt när dom små är sjuka....Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Så trist när barnen inte mår bra!!
    Så vacker näverkorgen är. Jag är övertygad om..att man struntar i om man snubblar på ett par skor el ngt annat..när man besöker er!!!
    Du verkar så gästvänlig..så jag hade gärna satt foten i en ryggsäck..hihi...
    Visst det här med ett leende..det kan verkligen göra hela ens dag!!
    Önskar dej en fortsatt mysig söndag! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jag lovar att du inte blir besviken Anette :O) Potatisrulle passar till det mesta. Skriv gärna en "kråka" så får jag höra vad du tyckte. Kramar Katarina.

    Det skulle vara roligt om du kom på besök Annika :O) Jag tror vi skulle ha en hel del att prata om. Tack desamma och Kram Katarina :O) Katarina :O)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag trodde först att det var ett bröd du visade på bilden. Jag får be om ursäkt för recepten hade jag missat, men jag skall genast bättre mig och titta närmare. Potatisrullen är något jag skall pröva.
    Ha en fortsatt fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera