Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 2 september 2011


Glad fredag på er alla mina fina bloggläsare.
Utan er vore det då rakt inte lika roligt att skriva.
Jag uppskattar verkligen era kommentarer ska ni veta
. Det skulle vara roligt att få lite feedback på vad ni tex. tycker om mina recept, om ni har prövat något av dem och vad ni tyckte. Men känn för den delen inget tvång, för det är inte meningen.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
I går var jag och Moa till Östersund på sjukhuset för femtielfte gången. Jag klev upp redan kl. 5 för att vi skulle hinna komma i väg och vara där till kl. 8.
 Jag har tappat räkning vilken i gången hon fick botox, och hur många gånger som hon har blivit sövd.
Nu känns det inte lika jobbigt som det har gjort tidigare.
När vi kommer upp till dagvården får hon väga och mäta sig, sedan får hon lägga sig i en sjukhussäng och så får hon alvedonsupp och lullelullmedel i rumpan. Sedan skjutsar jag och sköterskan ner henne till operation. Där kan det alltid bli lite väntetid. Efter det rullas hon in i en operationssal där de pratar med Moa och förklarar vad det är de ska göra. Eftersom det har fungerat bäst att söva henne med mask så blev det mask i går också. När hon har somnat får jag gå ut och sätta mig i väntrummet. Själva botoxinjiceringen tar inte så lång tid, men de sprutar på flera ställen nu än tidigare. Det sprutar i händerna, runt armbågarna och axelpartiet. Sedan får jag komma in på uppvaket när allt är färdigt. Där är vi tills hon har vaknat till ordentligt och hon verkar må bra. Därefter kommer sköterskan från dagvården och hämtar oss och vi skjutsar upp Moa i sängen. På dagvården får hon gofika innan vi kan åka hem. 
I går hade vi tid på oss att gå på stan efteråt. Och det blev en hel del vi fick med oss hem. Vi passade på att köpa nya tröjor till kommande skolfotografering till Petter och Elias. Moa behöver nya innegympaskor så det hittade vi, samt en "one piece"variant. Och pricken över iét var att även jag hittade mig en snygg tröja också, annars är det lätt att hoppa över mig själv.
Det blev en riktig mamma/dotter dag.
Nu ska jag åka och klippa mig hos finaste Jael. Och i kväll ska jag äta surströmming med några av mina trevliga jobbarkompisar.
:O)


1 kommentar:

  1. Duktig Moa är..beundrar denna lilla tjej, måste jag säga!
    Härligt med mor/dotter dag. Håller med dej...så var det när mina tjejer..också bodde hemma..köpte till dom...men du då mamma..tja..kan köpa mej ngt en annan gång!
    Njut av besöket hos frisören.
    Önskar dej en fortsatt underbar dag...och ha så kul ikv!!
    Kram Annika

    SvaraRadera