Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 23 september 2011

Får jag lov att presentera min arbetsplats Granbacken
(gamla Strömbacka 2), de två husen till höger.
Glasgången till vänster sammanbinder Granbacken med Strömbacka (enskilt äldreboende).
Granbacken är ett särskilt boende för äldre. I november har jag jobbat där i 12 år.
Innan dess arbetade jag på ett gruppboende för funktionshindrade i nästan 7 år.
Jag trivs väldigt bra på Granbacken. Jag tycker om att jobba med äldre. De är ofta väldigt tacksamma, goa och gulliga. Är det någonting som jag är bra på så är det just att ta hand om gamla människor. Jag får så mycket positivt tillbaka av dem, och vi kan skoja och ha roligt tillsammans. Det betyder jättemycket för att orka göra sådant som även kan vara tungt både fysiskt och psykiskt med jobbet.
Och jag har bra och trevliga arbetskamrater.
Jag ser mitt arbete som en livsstil, en naturlig del av livet. Det skulle vara hemskt tråkigt att inte ha ett arbete att gå till. Och jag har aldrig varit arbetsskygg och det är jag stolt över.
Att jag dessutom trivs på jobbet gör det ännu roligare att arbeta.
:O)

1 kommentar: