Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 3 augusti 2011

På lördagen innan vi åkte på Finlandsresan hade vi en liten släktsammankomst/middag, på mammas sida, främst för min kusin Disa som har doktorerat i spanska, och att hon snart fyller 30 år.
Vi höll till i bystugan i Ulriksfors.
Mamma föddes just i Ulriksfors, och huset som de bodde i står fortfarande kvar.
En liten by som det på den tiden var fullt med liv och rörelse i. Fängelset, järnvägen, flottan, affärer och hotellet.

Disas mamma, min moster Inger var också med,

samt Disas pappa Olof som jag inte har träffat på år och dar.
Det var roligt att träffa alla, äta gott, och prata om dittan och dattan.

Kloka och fina Linnea och lille söte Diesel
:O)

2 kommentarer:

  1. Vilka jättefina kort ! Så roligt att du har satt in dem .
    Talade du om för Disa att du har en blogg ? Jag tror att hon skulle tycka att det vore roligt att se den .
    Det var en trevlig kväll , men känslan för Ulriksfors har jag svårt att finna igen . Det finns ingenting i stort sett kvar utav det blomstrande samhälle som det var , när jag var barn .
    I stället blir jag ledsen kan man säga , när man ser både förfallet och de få människor som finns kvar avdet gamla U-fors .
    Det skulle vara intressant att veta hur stor den folkmängd är som har flyttat därifrån och till andra orter i hela Sverige !
    Undrar din mor .

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en mycket trevlig kväll med god mat och trevliga samtal!
    Vilka fina kort du lagt in :-) Det sista kortet värmer extra i mitt hjärta! Kram kram

    SvaraRadera