Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 2 augusti 2011

Fobier

Är det något som jag har svårt för så är det att gå på offentliga toaletter och utedass. Jag sparar längst in i det sista, och så gör jag det jag ska på absolut kortast tid som möjligt. Offentliga toaletter är värst.
Kiss på ringen, golvet fullt med papper.....
Det började redan när jag var liten och åkte tåg, då gick avloppsröret rakt ut på spåret. Jag trodde att jag skulle sugas ner. Jag var formligen livrädd.
Sedan blev jag inlåst på en toalett på förskolan som jag gick på. En lång tid efteråt kunde jag inte låsa dörren när jag skulle på toaletten, så det var alltid någon som fick stå utanför.
En annan fobi jag har är alla snuskiga handtag, rullbandet i rulltrappan etc., där alla människor har tagit med sina smutsiga händer som i princip kan ha varit vart som helst. Det är äckligt.
Jag har inte bacillskräck för övrigt, men just detta som jag har beskrivit tror jag många har lite svårt att hantera. Man har ingen aning om vad personen före har pysslat på med. Det kan vara både det ena och det andra. Bläää!!!
Jag kan även få lite äckelkänsla i gamla och slitna hus som luktar unket, och det är spindelnät här och var, döda kryp, gamla dynor och filtar. Jag kan inte riktigt slappna av och sätter mig gärna längst ut på soffkanten. 
Borstar fulla med hår är inte så nicea heller.

3 kommentarer:

  1. Hi hi... kom inte hem till oss! ;)) Själv jobbar jag på att inte drabbas av panik vid åsynen av en orm....

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Katarina. Jag avskyr också offentliga toaletter och ytor där massor av människor har tallat. Något som är lite jobbigt när man är ute och reser. Jag har alltid med mig en flaska med alcogel i handväskan när vi är ute och åker. Det är räddningen.

    Verkar som att ni hade en bra resa till Finland, förutom den långa bilresan. Ha det gott. Kram, Lena.

    SvaraRadera
  3. Ja , det finns inget värre ( nästan ) än utedass och offentliga toaletter ! Att titta ner i hålet på ett dass och sedan MÅSTE sätta sig där ger kräkreflexer , likaså dessa snuskiga toaletter med allsköns innehåll . Tänk i alla fall vad grisig många människor är . Det är ingen hejd på vad de kan lämna efter sig .
    Jag håller också med om att det är svårt att lägga sig i en säng där till och med , vad man tror sängkläderna är rena , men luktar unket . Då sover man inget vidare .Därutöver brukar det ofta förekomma som sagts även diverse kryp av allehanda slag . Usch !
    Nä , tacka vet jag frächa bajsställen där man kan sätta sig och slappna av i stället för att stressande , halvstående , göra sina behov !

    SvaraRadera