Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 13 augusti 2011

I går var det full rulle. Efter att vi hade varit och slängt allt skräp på soptippen, satte jag en focacciadeg på jäsning, och så började jag förbereda ruccolasalladen med halloumi, lufttorkad skinka och avocado till tjejfesten.
Tanken var, och det blev soltorkade tomater på foccaciabrödet, men när jag tog ut det ur ugnen var de kolsvarta, så det var bara att plocka bort dem. Lite surt kändes det, men det blev riktigt gott ändå.
Mimmi, Susanne, Maria, Malin och Mia, mina goa och fina vänner. Tack för att ni finns!!!
Vi fick ett fantastiskt, och helt otroligt tur med vädret. Det var alldeles vindstilla när vi kom till Strand, så vi kunde duka ute på bryggan.
När kylan trängde sig på flyttade vi in oss till stugan och värmen. Där åt vi en god efterrätt och hade det jättemysigt och trevligt.
Knytis är så behändigt och bra på alla sätt och vis. Ingen behöver stå i flera timmar och slita i hjäl sig.

I dag känner jag mig rätt så trött och mör i kroppen. Den här veckan har verkligen varit maxad med allt som jag ville hinna med. På måndag börjar jag att jobba igen. Det känns förstås lite gruvsamt, men ändå bra att komma tillbaka och börja få in lite vanliga rutiner igen, innan skolan börjar.
Jag är SÅ NÖJD med min semester. Utvilad är jag väl egentligen inte, men det ligger inte i min natur att ligga i en hängmatta och läsa böcker heller.
Jag har verkligen uppskattat att få ta dagen som den kommer, nästan inga tider att passa, och jag har motionerat nästan varje dag.
 I kväll får det bli en lugn och skön lördagskväll tillsammans med familjen. Kycklingfileérna med gosås står i ugnen och till det blir det jasminris och vitlöksbröd.
:O)

5 kommentarer:

  1. Vilken mysig kväll ni hade!! Brödet ser såå gott ut!!
    Tänk så härligt att du tycker att semestern varit skön, då går det liksom lite lättare att börja jobba!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll och en God Natt, när det blir dags!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ser mysigt ut....
    visst är det gruvsamt dagen innan jobbet igen, men vips så är allt som förut!
    Denna vecka har varit maxad för mej åxå och det är ganska skönt att vara igång igen. Men idag sov jag till kl 10:00. Störtskönt!!
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. Gud vad gott brödet ser ut och vilken fin kväll ni hade :O) Roligt att ni har tjejkvällar ibland, det behöver man!
    Kan tipsa om till nästa gång du bakar att hacka soltorkade tomater och trycka ner dem i degen, det är smarrigt! Kram Linnea

    SvaraRadera
  4. Lycka till på jobbet igen! Du ska se att det går alldeles utmärkt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni för era kommentarer som gör mig så otroligt glad. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera