Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 24 april 2011

Saffranspannacotta

4 potioner

2 1/2 gelantinblad
5 dl. mellangrädde
1/2 dl. socker
1-2 påsar saffran
1 tsk. vaniljsocker

Lägg gelantinbladen i kallt vatten
Koka upp grädde och socker.
Krama ur gelantinbladen och rör ner i gräddblandningen.
Rör sedan ner saffran och vaniljsocker.
Häll upp i glas och ställ direkt in i frysen eller kylskåpet.
Om du har ställt in det i frysen, ta fram det minst en timme innan servering.
Bör stå minst 4 timmar i kylskåpet
MUMS!!!
I Love It
:O)

3 kommentarer:

  1. Jag håller med , det smakar superbt ! Därtill en god kopp te´! Mer kan man inte begära just då !

    SvaraRadera
  2. Nä det är så sant som det är "sagt" :O)

    SvaraRadera
  3. Ibland beter sig den här bloggvärlden lite underligt, Jag var här hos dig igår och kommenterade men skumma saker hände. Nu när jag kommer tillbaka är min kommentar borta. Hursomhelst så har jag kopierat både pannacottan och din after-eight-kaka och ska inom en snar fratid testa båda två..

    Kram Maidi

    SvaraRadera