Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 16 mars 2011

I dag tänker jag på min lilla mamma som äntligen ska operera höften.
Kanske ligger hon på operationsbordet just i skrivande stund.
För ett par veckor sedan fick hon åka hem för att det var för många benbrott hos bla. slalomåkande sportlovsfirare.
Att operera sig innebär en stor mental inställning, om man inte är som Moa förstås.
 Jag hoppas att allt går bra, och att hon slipper att må så dåligt efteråt.

I dag ska jag gå på en föreläsning om bemötande och förhållningssätt i demensvården. Det är alltid roligt att få fylla på kunskapsbanken med något nytt och tänkvärt. Det kan många gånger vara något väldigt enkelt, men otroligt värdefullt att ta till sig och tänka på.

Egentligen skulle jag vilja gå ut i solen, men jag har avverkat ett träningspass på hälsan nu på fm., så jag behöver nog ta en kort vila, om jag ska orka jobba sedan i kväll efter  föreläsningen.
Jag känner mig oerhört glad att jag kan gå ut när jag vill. Frisk luft är guld värt.
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar