Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 20 mars 2011

I dag har jag fått kvalitetstid med Elias. Det känns som det är länge sedan sist.
Gunnar och Petter åkte i väg på skotern för att pimpla, och Moa var med en kompis.
Vad skulle vi hitta på då?
Då slalombacken var stängd packade vi hans lilla skolryggsäck och åkte upp till Strand, och gick ner till stugan.
Där gjorde vi upp en liten eld, bara för att, vi hade ingen korv med oss.
Men vi åt tunnbrödstut med ost och drack varm o´boy och festis.
Det swischade en del skotrar förbi, och ett par skidåkare såg vi, annars var det lugnt och stilla.
Borta i horisonten lyste solen upp fjället.

I går överraskade/hälsade vi på mamma på lasarettet i Östersund. Hon blev jätteglad att vi kom. Barna hade målat teckningar till henne. Vi skjutsade ner henne i rullstol till cafeterian så att hon skulle få se något annat än salen hon ligger på. Dagarna kan bli väldigt långa på ett sjukhus. Hon ska troligtvis få åka hem i morgon måndag.

På kvällen läser jag i ÖP´n att Sveriges största mutskandal har starka kopplingar till Östersund. Kriminalvårdens fastighetschef är misstänkt för att ha tagit emot mutor värda minst 4 miljoner kronor. Fastighetschefen tros ha blivit mutad för lönsamma kontrakt som rör Verksmoanstalten i Torvalla. Fängelset som aldrig blev byggt, men kostade
156 miljoner kronor att rita och planera.

Sedan läste jag att jordskalvet i Japan flyttade lite på Sverige. Enligt seismologer flyttade sig landet ungefär en centimeter i vardera riktningen. Men nu har vi återvänt till det gamla läget igen. Japan flyttades österut ca. 2,4 meter vid jordskalvet. Om 150 år kommer Japan att nå sin gamla position. Jordskalvet var det fjärde kraftigaste som noterats på jorden sedan mätningarna startade för drygt 100 år sedan.

I går passerade månen ovanligt nära jorden. Oron var stor att det skulle vålla kaos på jorden. Gjorde den det? eller var det en vecka felräknat?

Jag läste även om hur det är att leva med panik/döds/prestationsångest för och nackdelar.

Jag tror inte att jag har läst så mycket läsvärt i en och samma ÖP någonsin.

Hoppas att er helg har varit till belåtenhet.
:O)

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar kvalitetstid med sonen...
    Jag längtar också efter sommaren, är trött på snön nu.
    Jag köper frön för att ha något kreativt att titta på och längta till.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  2. Ser ut som ni hade det riktigt mysigt i Strand och tunnbrödstut och oboy är ju bra mycket godare än korv. Hade inte ens hört talas om det med fängelsebygge i Torvalla, det låter ju verkligen helt knäppt vårdslöst med folkets pengar usch och fy. Månen tyckte jag lyste ovanligt starkt igår och den hade en aura runt sig.Skönt att din mamma kommer hem, kram Katta

    SvaraRadera