Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Jag tänkte att jag skulle hinna med ett litet inlägg så här kvällen före.
Jag har jobbat hela veckan så det har inte funnits mycket tid över till det förut.
Eftersom jag misslyckades med sötosten så var det bara att göra ett nytt försök i onsdagskväll. Som jag förstod det så kokade jag i hop mjölken och grädden för kort stund. Men nu verkar det som jag har fått till rätt konsistens, och jag längtar till i morgon när jag får ta första tuggan.
Knäck har jag förstås gjort i vanlig ordning. Det är ju så enkelt i micron.
Revben hör också julen till så dem har jag stekt i ugnen i kväll.

När jag hade slutat i dag så klädde jag på mig rejält och åkte upp till Strand, det var nämligen -28 grader kallt. Jag gick ner till stugan där vi har vår hund Lotta begraven, vackert beläget vid Vattudalen. Jag tände ett ljus för Lotta och kände hur mycket jag saknar henne.
På vägen därifrån fick jag en vacker bild av solen i nedgång. Sedan tände jag även ljus för barnens farfar, faster och min mormor och morfar.
Det känns skönt att få komma ihåg och minnas dem med ett litet värmande ljus i juletid.
Nu ska jag bara koppla av med ett stor kopp te och några kardemummapepparkakor.
I morgonbitti ska jag smyga upp och koka risgrynsgröt. Den enda gången som jag gör det på hela året.
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar