Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 29 november 2010

Vattnet i Östersund är smittat av parasiter, cryptosporidium.
Det talas om det på nyheterna både rix och lokalt, och ännu mera på radio Jämtland.
Petter fick sannolikt magsjuka i samband med innebandycupen förra söndag.
Inkubationstiden är 7 dagar och det stämmer på dagen.
Diarée, kramp i magen och kräkningar. Symptomen stämmer.
Invånarna uppmanas att koka vattnet minst fram till nyår.
Själv känner jag ingen större oro. Jag har inte druckit av vattnet. Men jag tycker heller inte att det är någon mening att ta ut någonting i förskott. Den som lever får se.

Annars försöker jag förstå mig på min dotter. Jag har ju kommit fram till det att det inte är någon mening att köpa något utan hennes godkännande, för hon tycker alltid tvärt emot mig. Det går inte ens leda in henne på andra tankar. Lite synd kan jag tycka, men jag vill ju samtidigt inte kasta pengarna i sjön. Det här med julklappar blir därför inte det lättaste har jag konstaterat. Har hon bestämt sig för att hon inte gillar någonting så gör hon det helt enkelt inte. Jag har några grejer som jag tänker köpa, så jag hoppas att det går hem.

I morse pratade jag med Susan Lanefelt på telefon. Jag har lite hemlisar på gång så jag berättar mera om det en annan dag.

;O)

2 kommentarer:

  1. Ja jag har hört om vatten eländet hos er.
    Hoppas att dom snart hittar läckan.
    Har ni eget vatten?
    Ja du döttrar kan vara nog så bestämda vad dom vill och inte vill i en viss ålder.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. Vi bor inte i Östersunds kommun, så vattnet är inte smittat här som tur är. KRAM! :O)

    SvaraRadera