Leendet du sänder ut vänder åter till dig




onsdag 15 september 2010

Påhittiga barn

I söndags så kom Moa och Elias helt plötsligt på att de skulle göra fruktsallad. De pysslade på en bra stund inne i köket och jag lät dem hålla på utan att lägga mig i, med lite reservation för hur kniven skulle användas förstås. Det blev en minst sagt annorlunda fruktsallad kan man säga, men ändå inte helt fel i smaken. De grundade med lingon. Sedan morötter och päron ovanpå. De åt och smaskade och jag lät mig även smaka. Lingonen var dock lite sura, men vad gör man inte för sina barn? Det är roligt när de tar för sig och är kreativa. Det vill jag så gärna uppmuntra.
När Moa sedan var i farten med kameran så blev det denna glad fruktgubbe.
Jag är glad att jag har barn, allra helst Moa som gillar frukt och grönsaker av alla de slag.
De är inte rädda för att testa och smaka.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar