Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 17 september 2010

När andra gör helg så går jag på mitt pass. Jag jobbar var tredje helg.
Då börjar jag kl. 16 på fredagen och sedan går det på fram till söndagkväll kl. 21.
 Jag har faktiskt aldrig provat på att arbeta måndag till fredag 7-16 el. 8-17.
Det har liksom aldrig blivit så. Visst kan det kännas lite trögt att gå till jobbet när jag vet att familjen är hemma och har fredagsmys, men när jag väl kommer på arbetet så går det så fort.
De som aldrig har jobbat som jag kan ha svårt att förstå hur jag kan jobba så, men det är mitt arbete brukar jag säga. Jag är inte van vid någonting annat, och jag vet ärligt talat inte om jag skulle kunna tänka mig att ha ett måndag till fredag jobb heller. Det får framtiden utvisa.
Så alla ni som är lediga den här helgen får jag önska en riktigt trivsam och skön helg.
:O)

10 kommentarer:

  1. Jag jobbar nätter och då även nätter på helgerna så jag säger som dig det är ju mitt arbete så jag tänker inte så mycket på att det ibland är helg när jag jobbar.
    Så fint ni har i stugan, härlig utsikt över sjön.
    vilken fin blomma du har knopp på.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  2. Tack Marie :O) Jag tror att det är doftranka. Det är så roligt när man lyckas få blommor på blommorna. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  3. Och trevlig helg på dig Katarina... Kram

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar också helger ibland, det funkar bra tycker jag. Det är väl en vanesak skulle jag tro.

    Ha en bra helg.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  5. Tack Jenny :O)

    Tack för titten Britt :O)
    Kramar till er båda.

    SvaraRadera
  6. Man vänjer sig nog med det mesta och det finns fördelar och nackdelar med allt. Själv har jag jobbat kvällar och helger förr, men jag föredrar att jobba på dagen!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  7. Hoppas din jobbarhelg gick bra. Skiftjobb har nog sina fördelar.

    Vad fin din blomma är.

    kram
    strömma

    SvaraRadera
  8. Jag jobbar 3-skift, har gjort det i hela mitt vuxna liv och vet inte om jag skulle klara av mån-fre. Tycker det är skönt att vara ledig mitt i veckan men det är ju klart att inte är det kul alla gånger att jobba helg..Det blir en vanesak. Hoppas din helg gick bra.

    SvaraRadera
  9. Ja vad ska jag säga! Jag har jobbat nätter i ca 15 år. Vi har då jobbat Onsdag till Onsdag morgon och sen varit lediga en vecka till nästa Onsdag.
    Nu har det varit en stor omorganisation som innebär fler inställelser och kortare ledigheter.
    Ingen är nöjd med detta och sjukskrivningarna kommer att stiga i höjden.
    Var glad att du är nöjd med det du har för det hade kunnat vara värre.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Tack tack för era kommentarer. Det är så roligt när man öppnar bloggen och ser att någon har kommenterat. Min jobbarhelg gick alldeles utmärkt bra. Jag har bra arbetskamrater och det flyter på bra. Jag hoppas på att få behålla var tredje helg, för jag har jobbat varannan och det är inte lika roligt för livet blir ett endaste planerande, hur man ska hinna med allt när man har den lediga helgen. Kramar till er alla :O)

    SvaraRadera