Leendet du sänder ut vänder åter till dig




tisdag 13 juli 2010

När det har regnat...

så har jag roat mig med att baka.
Det är ett bra och roligt tidsfördriv, helst när jag inte har lust att städa, för det tar ju utav någon outgrundlig orsak aldrig slut.
I dag bakade jag kardemummabullar. Jag har inte bakat bullar på flera år, men de blev otroligt goda, och den underbara bulldoften spred sig i hela huset.
De blev stora och fina, och ytan blev så där lagomt knaprig.
Passade utmärkt till en kopp te, och till Allsång på Skansen.
I söndags blev det kladdkakemuffins till allas stora förtjusing.
Det blev dock bara 7 st., men det räckte gott och väl med en när det kom på en gräddklick som pricken över iét.
:O)

4 kommentarer:

  1. Men gu va gott det ser ut, man blir nästan inspirered å baka själv =)
    Det är så roligt å titta på din sida

    SvaraRadera
  2. Hittar inte mailen till dig. Ville bara önska er en riktigt trevlig dag i morgon!!! Och grämer mig lite över att jag inte hinner träffa er....

    SvaraRadera
  3. Jösses så mysigt, nästan så att jag blir inspirerad... Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att ni kommenterar mina inlägg, det uppskattar jag och blir glad. Kram Katarina.

    SvaraRadera