Leendet du sänder ut vänder åter till dig




måndag 14 juni 2010

Inget varar för evigt

Förändring är detsamma som utveckling, i alla fall i de flesta avseenden.
Tiden står inte stilla även om man skulle önska det i bland.
Det kan gå lite för fort fram i bland tycker jag.
Vi människor, i alla fall jag fungerar så att det måste smälta in först innan jag kan tycka om det är bra eller dåligt. Jag kan även vara motsträvig till vissa förändringar, samtidigt som jag kan ändra uppfattning och tycka efter ett tag att det var bra.
En förändring leder i många fall till något bättre, men givetvis även till det sämre för vissa personer.
Utvecklingen går inte stoppa. Jag tror att vi måste vara medvetna om det. Det är något som vi inte kan göra någonting åt.
Vi människor förändras hela tiden. Vi växer och blir äldre. Vi blir erfarnare med tiden.
Vi ändrar uppfattning och våra värderingar.
Vi växer i från varandra. Vi träffar nya människor.
Vi tar det stora steget från att gå i skolan till att börja arbeta.
Vi utvecklas helt enkelt.
Det är ingenting konstigt med det.
Men ändå så är en förändring alltid förknippat med oro och rädsla hos oss människor.
Samtidigt skapar utveckling och förändring förväntningar och drömmar.
Man får ingenting gratis här i livet. Man måste kämpa. Ta svåra beslut. Testa och känna sig för.
Skratta och gråta.
Vi kan påverka våra liv.
Vilket innehåll ska våra ryggsäckar ha?
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar