Leendet du sänder ut vänder åter till dig




lördag 22 maj 2010

I morse vaknade jag ganska tidigt och kände mig ovanligt pigg. Eftersom vädret visade sig från sin bästa sida så bestämde jag mig för att ta en promenad. Stavarna har fått vila under vintern och våren så i dag tyckte jag att det var dags igen. Med ring så spelar vi i öronen så gick det som en dans.
Till middag i dag gjorde jag inkokt lax med potatis, hollandiesås och en god sallad.
**********
Häromdagen så berättade Maria att hon på fullaste allvar hade sagt till en kompis att hon har en blomma i rabatten som heter prakt stånd. Kompisen hade tittat undrande på Maria och sagt att hon aldrig hade hört talas om en blomma som heter prakt stånd. Då insåg Maria vad hon hade sagt och de fick sig ett rejält gott skratt. Efteråt tittade Maria i en blombok och såg att hon hade slagit i hop de två blommorna som stod bredvid varandra, den ena som heter prakt lysing och den andra stånds.
Det är sådant som förgyller tillvaron och det är roligt när man kan bjuda på sig själv tycker jag.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar