Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 26 mars 2010

Petter och Moa har precis fått MSN messenger så att de kan chatta med sina kompisar. Häromkvällen så hade inte Moa några kompisar som var inloggade för tillfället så jag satte mig vid Gunnars dator och började "prata" med henne så hon får träna på att skriva.
Jag frågade henne varför hon inte vill sova i sin säng/sitt rum? Då skrev hon att det finns spöken och monster i hennes rum på natten. Då skrev jag att det inte finns några spöken och monster. Jo i hennes rum finns dem. Men om dörren står öppen så försvinner dem skrev hon, och om jag får en (cd) saga. Det kändes ju skönt att vi kunde lösa det problemet på ett så pass enkelt sätt ändå.
I morse när jag väckte Petter så sa Petter att han hade drömt om panini hela natten. Har har nämligen längtat efter panini hela veckan, och då har jag lovat att han och Moa ska få gå och äta panini på Saga efter skolan i dag medan Elias är på kalas.
Vad härligt att kunna glädja barna med så enkla "ting".
Själv är jag bjuden på fika hos en god vän nu på fm. Det ser jag fram emot. Alltid trevligt att träffa trevliga människor över en fika.
Hej svejs!
:O)

4 kommentarer:

  1. Hej vännen, tack för våra härliga samtal det är skönt när man kan få spåna av sig lite *S* Hoppas du får någon tid att läsa mitt sista inlägg Kram på dig Miafia

    SvaraRadera
  2. Kul att det finns så många sätt att kommunicera med varandra numera :-) och fika med en god vän är ju aldrig fel Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Jenny :O) Kram Kram

    SvaraRadera
  4. I bland kan det vara lättare att skriva vad man känner och tycker. Alla sätt är bra...utom dom dåliga *ler*.

    Jag önskar dig och din familj en jättefin påsk.

    kram
    strömma

    SvaraRadera