Leendet du sänder ut vänder åter till dig




söndag 7 mars 2010

Det är vardagen vi lever mest i.
Jag försöker göra mitt absoluta yttersta för att använda den kraft och energi som jag har för att sätta guldkant på den. Både för mig själv och familjen.
Att få i hop vardagen gör sig definitivt inte själv. Det handlar om relativt nogrann planering och framförsikt. Vissa saker går ju inte ta i beräkning och då får det lösas när det händer.
Maten upptar en stor del av tiden tycker jag. Den ska planeras, inhandlas och tillagas.
Vissa veckor flyter det på hur bra som helst, medan andra veckor har jag inga ideér eller fantasi alls. Jag vill försöka ge familjen så bra mat som möjligt. Jag lyckas för det mesta, men det händer även att jag blir lite lat och det blir mindre bra mat.
När man har barn är det inte så svårt att förgylla tillvaron. Att få vara med på deras intressen och aktiviteter betyder mycket. Det är där när jag är på plats som jag ser framstegen och utvecklingen.
Att få egentid och träna är viktigt för mig. Men jag tycker också att det är lika viktigt att Gunnar ska få spela pingis 2 gånger i veckan.
När kvällen kommer uppskattar jag den tiden med familjen då vi kan vara tillsammans på ett oftast naturligt och avslappnat sätt.
Likväl som familjen inkl. mina föräldrar mfl. betyder mycket för mig så uppskattar och värdesätter jag mina goda vänner som finns där i alla väder.
Jag tycker att jag har förmånen att träffa många trevliga människor i min vardag som också sätter guldkant.
Allt detta gör livet värt att leva.
Det är vardagen för mig.
:O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar