Leendet du sänder ut vänder åter till dig




torsdag 17 december 2009

Det är vinter

I morse när jag klev upp var det -20,5 grader kallt.
Vi har fått rejält med snö. Jag skottade den första snöplogkanten i förrgår.
Jag känner lycka över att kunna hantera snöslungan.
Konstigt va? att man kan känna lycka över något sådant. Men det är otroligt värdefullt.
När det blir så här kallt skulle man kunna tro att folk stannar inne och eldar och myser i stugvärmen, men jag har sett mycket folk i farten i dag.
Jag brukar skämta när det är kallt, att det är i alla fall myggfritt :O)
och jag kan inte säga att jag saknar getingen heller. Man måste försöka se det positiva i allting. Det går inte att gräva ner sig och deppa i hop, helst inte för sådant man i alla fall inte kan påverka.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
På lördag väntar en utmaning för min egen del. Jag slog slag i saken och köpte en kalkon i dag. Jag hittade ett recept i affären som gjorde mig nyfiken, och jag har länge tänkt att jag skulle vilja prova laga till en kalkon. Det ska minst sagt bli spännande och se om jag lyckas eller inte. Petter blev jätteglad så jag ska i alla fall försöka att inte göra honom besviken.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jag gjorde en upptäckt i kväll,
jag åt pepparkakor med kardemumma, och det kan jag säga att det kommer att bli en favorit.
Just nu är Julfrid på besök och jag njuter
:O)

2 kommentarer:

  1. Hallojsan...Du ska veta att jag tittar in hos dig ofta och kollar hur ni har det:O)
    Spännande med kalkonen,ska bli kul att se hur det gick(går säkert kanono:O)
    Kram på er och visst är det härligt att det blivit vinter tillslut...

    SvaraRadera
  2. Jag uppskattar verkligen att du gör det.
    Ja det är faktiskt mycket trevligare att det har blivit vitt och rent. Det blir liksom mera julstämmning också. Har ni också snö?
    Trevlig helg! Kram Katarina.

    SvaraRadera