Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 20 november 2009

Radion...

en makalös manick.
Jag skrev i början på det här året när jag började blogga om min internetradio som jag är så glad över att jag har. På den kan jag lyssna på radiokanaler från hela världen. Bara i Sverige har vi över 300 kanaler. Det enda som krävs är att man har internet och då kan jag från min dator lägga in mina favoritkanaler.
Jag lyssnar mest på P4 (Jämtland). Men det finns ju vissa tider på dygnet då det är mindre intressanta saker att lyssna på som sport och finska tex. Då knappar jag över till lugna favoriter eller radio guld.
Radion är även ett perfekt sätt att få information på, goda råd och lyssna på olika musikstilar. Den har ett brett utbud för allas tycken och smak.
Och sist, men inte minst är den ett gott sällskap.
I love it.
_____________________________
I söndag lyssnade jag på Elfving möter. Han samtalade med Lotta Gray, vimmel (fest)reporter på Se & Hör som bloggar om sin cancer. Jag blev riktigt tagen av det hon berättade. Allting började med att hon åkte in på sjukhuset för magsmärtor och det konstaterades tarmvred, men de upptäckte också att hon hade en klementinstor tumör i tjocktarmen. I sin blogg har hon öppet skrivit om hela händelseförloppet. Sedan lever hon ett liv av kontraster. Hon kan gå från en cellgiftbehandling till ett galapremiär eller middag och mingla med kändisar.
Jag vet inte riktigt varför jag alltid grips så starkt av människor som har drabbats av cancer. Jag tror att det beror på att jag vet att det kan drabba mig och/eller någon av mina närmaste när man minst anar det, och det beror nog också på att det finns så många som dör i cancer, samtidigt som jag vet att det är allt fler som överlever. Cancer drabbar inte bara den som har cancer utan även dennes anhöriga lika hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar