Leendet du sänder ut vänder åter till dig




fredag 23 oktober 2009

Fredag

Det är något alldeles speciellt med fredagar. Helst när jag är ledig hela helgen sen.
Det är så skönt att få komma hem när jag har slutat jobba, göra upp eld i pannan så det blir så där varmt och gosigt och så kommer barna hem från skolan och dagis.
I dag hade jag köpt lite extra gofika och hyrt en film som de tittade på. Jag bryggde mig en kopp te, tände ljus och satte mig på soffan och läste tidningen.
Och jag kunde ju inte motstå frestelsen när jag såg dessa. Jag ville gärna känna smaken och doften av saffran igen. 2 st. slank det ner i ett naffs. Mmmm! inte som hembakt, men de var helt ok. Nu blir jag söjd och gäspig när jag kopplar av.
Ute snöar det lite lätt och det är råkallt. Skönt att få goa sig inomhus.
I går kväll var jag och barna på småstjärnorna på folkets hus. Herregud vad många barn det är som är duktiga. Att bara tordas ställa sig på scen är en bedrift nog. Sedan har de tränat in låten och gjort koreografi till.
Nu har barna gått på höstlov. Det ska vi fira med en god middag och sedan nått gott till efterrätt.
Nu mina bloggisar vill jag önska er en ypperligt mysig helg.
:O)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar